מניית DSPG נופלת; צפויה להיפלט מראסל 3000

הסיבה לצניחה - כנראה יציאתה הקרובה מהמדד מאחר שהמטה שלה בארץ

עופר אליקים / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים / צילום: תמר מצפי

מניית DSPG  נפלה אתמול בנאסד"ק ב-7.6% במחזור מסחר גבוה כמעט פי 5 מהממוצע במניה והמשיכה היום בירידות, וזאת ללא כל דיווח מצד החברה שעשוי להסביר את הנפילה. ככל הנראה, המניה צנחה בתגובה לשינוי צפוי בהרכב מדד ראסל 3000, ממנו DSPG צפויה להיפלט בעדכון הקרוב.

DSPG, המנוהלת על-ידי עופר אליקים, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 274 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח שבבים לטלפונים אלחוטיים ולמוצרי מדיה שונים. נכון להיום, החברה היא חלק ממדד ראסל 3000 - מדד מניות הכולל בתוכו את 3,000 החברות האמריקאיות הציבוריות הגדולות ביותר. עם זאת, בעקבות שינוי מסוים בכללי המדד, DSPG כבר לא עומדת בתנאים להמשך המסחר במדד זה: כדי לקבוע שחברה היא אמריקאית (ויכולה להיכלל במדד), עליה להיות חברה שהתאגדה בארה"ב; שהבורסה הראשית שבה היא נסחרת נמצאת בארה"ב; ושהמטה שלה ממוקם בארה"ב. DSPG עומדת רק בשני הכללים הראשונים, אך המטה שלה נמצא בהרצליה. בעיקרון, לא אמורה להיות בעיה לחברה להקים בארה"ב מטה שיכלול לפחות חלק מההנהלה הבכירה שלה, כאשר בסיס החברה ועיקר המו"פ שלה יישאר בישראל.

הקרנות המחקות מוכרות?

את המדד מנהלת חברת FTSE Russell ובסוף השבוע שעבר היא פרסמה רשימה ראשונית של החברות שצפויות לצאת מהמדד בעדכון הקרוב, שחל בסוף החודש - כאשר DSPG הייתה אחת מהן. נראה שגופים המנהלים קרנות שמחקות את המדד, מיהרו למכור את ההחזקות שלהם ב-DSPG (ובחברות נוספות שאמורות להיפלט מהמדד).

בשווי הנוכחי שלה, המזומנים שבקופת DSPG מהווים קרוב ל-50% משווי השוק של החברה. ל- DSPG היו בסוף הרבעון הראשון כ-124 מיליון דולר בקופה. ברבעון הראשון החברה עברה לרווח נקי צנוע על בסיס Non-GAAP, בסך 174 אלף דולר, לעומת הפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת, על רקע הצמיחה בקווי המוצר החדשים שלה שהחלו לפצות על השחיקה בשוק המסורתי שלה, שבבים לטלפוניה אלחוטית.