יובל מטלון יתמנה למנכ"ל לייבפרסון ישראל

מטלון, שמכהן כמנכ"ל eBay, יפרוש בסוף החודש ויתמנה בתחילת יולי לתפקיד החדש • לייבפרסון היא חברת תוכנה אמריקאית המפתחת מערכות ליצירת קשר עם לקוחות באמצעות צ'אט בוטים • לחברה שני מרכזי פיתוח בישראל המעסיקים כ-430 עובדים

יובל מטלון / צילום: שלומי יוסף
יובל מטלון / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל eBay ישראל הפורש יובל מטלון יתמנה בתחילת יולי למנכ"ל לייבפרסון-ישראל. בסוף אפריל דווח כי מטלון, שניהל ב-9 השנים האחרונות את מרכז הפיתוח של איביי בישראל, יפרשו מתפקידו ואת מקומו יתפוס מוטי אליאב. בהודעת הפרישה נכתב כי "יובל בוחן את מהלכיו הבאים, כולל יזמות פרטית".

השבוע הודיעה חברת לייבפרסון על מינויו של מטלון למנכ"ל הסניף הישראלי המעסיק כ-430 עובדים במרכזי הפיתוח ברעננה ובתל אביב.

לייבפרסון  (LivePerson) היא חברת תוכנה אמריקנית המתמחה בפיתוח מערכות ליצירת קשר עם לקוחות באמצעות נציגי שירות בשילוב עם צ'אט בוטים. לחברה כאלף עובדים והיא נסחרות בנאסד"ק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב.

על פי הודעת החברה, מטלון יחליף בתפקידו את המנכ"ל והמנהל הטכנולוגי הראשי (CTO) ערן ואנונו, ששימש בתפקיד בארבע השנים האחרונות. על פי ההודעה, ואנונו יישאר בחברה בחודשים הקרובים בתפקיד יועץ.

עוד במסגרת המהלך ימונה לתפקיד ה-CTO הגלובלי אלכס ספינלי, שבתפקידו האחרון הוביל את גוף הפיתוח העולמי של מערכת ההפעלה Alexa OS באמזון, וכן סמנכ"ל כספים ( CFO) חדש.

בשיחה עם גלובס לרגל המינוי אמר מטלון כי המינויים הם חלק ממהלך שבמסגרתו "עוברת לייבפרסון גידול משמעותי במטרה להפך לחברה גלובלית, שמוכרת במיליארדים במקום מאות מיליונים כעת".

מטלון הוא בוגר הטכניון שלמד תואר משולב של מדעי המחשב ותעשיה וניהול. ל-eBay הגיע ב-2008 לאחר כמעט 9 שנים בהן עבד בריטליקס (שנרכשה ב-2013 על ידי NCR) שבע שנים מתוכן הוא פעל בטקסס והיה אחראי על הקמת הפעילות של ריטליקס בשוק האמריקאי.

בראיון פרישה בלעדי שהעניק לגלובס לפני כחודשיים סיפר מטלון כי הגיע ל-eBay על מנת לנהל את מערך הקטלוגים אך לאחר שהמנכ"ל הקודם עבר לעבוד בחברה-האם בארה"ב.