מיזם הסייבר Cynet סגר גיוס של 13 מיליון ד' בסבב B

הגיוס הובל על ידי קרן Norwest Venture Partners ושלמה קרמר בהשתתפות קרן Ibex Investors • סיינט פיתחה פלטפורמה להגנת סייבר, שמאפשרת להגן על קבצים, רשתות תקשורת ותחנות עבודה

שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס
שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס

חברת הסייבר הישראלית Cynet הודיעה על סגירת גיוס של 13 מיליון דולר בסבב B. הגיוס הובל על ידי קרן Norwest Venture Partners ושלמה קרמר בהשתתפות קרן Ibex Investors. החברה מסרה כי ההון שגויס יאפשר לה להרחיב את מאמצי השיווק שלה לשווקים חדשים. סך ההון שגייסה החברה עד כה מגיע ל-21 מיליון דולר.

סיינט פיתחה פלטפורמה להגנת סייבר, שמאפשרת להגן על קבצים, רשתות תקשורת ותחנות עבודה באמצעות התקנת מערכת בשרת החברה, שלומדת את דפוסי השימוש במערכות המידע של הארגון, עוקבת ומזהה פעילות חשודה וחריגה מכל סוג בכל תחנות הקצה והשרתים של הארגון. המוצר של סיינט מתאים לחברות קטנות ובינוניות, שאינן מסוגלות להפעיל מערך הגנות סייבר כבד ועתיר כוח אדם.

סיינט הוקמה ב-2015 על ידי אייל גרונר, לשעבר מייסד BugSec ו-Versafe, עידן אמיר ובועז זילבר. השלושה מכרו את Versafe לחברת F5 האמריקאית ב-2013 ב-95 מיליון דולר, כשהמשקיעה שלהם קרן ססקוהאנה האמריקאית נהנית מחלק מהתמורה.

סיינט הוקמה במימון עצמי של המייסדים וב-2016 גייסה הון ראשון בהיקף 7 מיליון דולר מקרן הגידור האמריקאית לזרוס. לחברה מאות לקוחות בישראל ובעולם בתחומי הפיננסים, הבריאות, הממשל והקמעונאות. החברה מעסיקה 70 עובדים והתחילה בגיוס עובדים נוספים בימים אלה.

עוזי קריגר, מנכ"ל משותף, אמר: "בשוק הסקיוריטי יש הרבה מוצרים, שכל אחד מביא ערך טכנולוגי. לתפיסתנו, אין היגיון בהפעלה של הרבה מוצרים במקביל כדי להגן על הארגון. כמו מהפיכת האייפון לפני עשר שנים, שהחליף מכשירים יעודיים לשיחות, צילום והאזנה למוזיקה ונתן במוצר אחד את כל מה שהלקוח צריך, כך עושה סיינט בעולם ההגנה על הרשת הארגונית. אנחנו מדברים כל יום עם מנהלי אבטחת מידע ברחבי העולם, שאומרים לנו: אנחנו צריכים מוצר הגנה אחד שיעשה את החיים שלנו קלים יותר".

מייסדי סיינט אמרו בעת גיוס ההון הראשוני, כי בכוונתם להגיע להנפקת מניות בהקדם כדי שיוכלו להמשיך ולבנות את החברה ולא למכור אותה. בתשובה לשאלה אם השאיפה הזו עדיין רלוונטית אמר קריגר: "אנחנו רוצים לבנות חברה משמעותית, שמייצרת הרבה ערך ללקוחות שלה. הנפקה זה כלי עזר לגיוס כספים על מנת להצמיח חברה. כל דבר שיעזור לנו לבנות חברה גדולה נמצא על הפרק. בכל מקרה, אנחנו משקיעים את הזמן בלייצר עוד ערך ללקוחות שלנו ולהגדיל את השווקים שאליהם אנחנו פונים".