תעבירו את זה הלאה: ווטסאפ מתחילה לסמן הודעות שרשרת

הודעות שהועברו יסומנו בתווית "forwarded" בפונט נטוי מעל תוכן ההודעה עצמה • המטרה היא לעזור למשתמשים לזהות את המקור של המידע שהם מקבלים דרך האפליקציה

ווטסאפ / שאטרסטוק
ווטסאפ / שאטרסטוק

וואטסאפ פרסמה בבלוג הרשמי שלה כי היא משיקה פיצ'ר חדש, ומתחילה לסמן כל הודעה שנשלחת אחרי שהועברה ממשתמש אחר. הודעות שהועברו יסומנו בתווית "forwarded" בפונט נטוי מעל תוכן ההודעה עצמה. המטרה היא לעזור למשתמשים לזהות את המקור של המידע שהם מקבלים דרך האפליקציה.

בבלוג של החברה נכתב כי בדרך זו האפליקציה מוסיפה הקשר לדברים, ש"יעזור לעקוב בקלות אחרי צא'טים קבוצתיים ואישיים ויעזור לקבוע אם החבר שלכם כתב את ההודעה ששלח, או שהיא הגיעה במקור ממישהו אחר". הפיצ'ר יופיע בגרסה המעודכנת ביותר של וואטסאפ בלבד.

החברה אף כתבה כי אכפת לה מאוד מבטיחות המשתמשים שלה, וכי היא מעודדת אותם לחשוב לפני שהם משתפים הודעות שהועברו אליהם. "אנו מזכירים שאפשר לדווח על ספאם או לחסום איש קשר בלחיצה אחת, ושתמיד ניתן ליצור עם וואטסאפ קשר ישיר לקבלת עזרה" הוסיפה החברה, וקישרה לעמוד הטיפים שלה בנושאי בטיחות.

התוספת החדשה לאפליקציה מהווה ניסיון של החברה לשלוט בהפצה של דיסאינפורמציה, שהופכת לוויראלית באמצעות הפלטפורמה, במיוחד במדינות כמו הודו בה יש לחברה 200 מיליון משתמשים. לאחרונה הפצת מידע שקרי כזה דרך האפליקציה קושר לרצח של מספר אנשים, עליהם הפיצו שמועות בוואטסאפ ובפייסבוק בהודו בהן האשימו אותם כי הם חוטפים ילדים. בתגובה לתופעה פייסבוק אף פרסמה מודעות בגודל עמוד מלא בעיתונים הודים מובילים כדי להעלות מודעות לתופעה.

בשבוע שעבר, משרד האלקטרוניקה וטכנולוגיית המידע ההודי הוציא אזהרה לוואטסאפ בעקבות התופעה, בה כתב כי על הפלטפורמה לנקוט בצעדים כדי למנוע הפצת מידע שקרי ומסוכן, וכי היא נושאת באחריות לניצול לרעה של הפלטפורמה.

הדגמת ההודעות בווטסאפ: כיצד ייראה העדכון / צילום מסך מתוך בלוג החברה
 הדגמת ההודעות בווטסאפ: כיצד ייראה העדכון / צילום מסך מתוך בלוג החברה