מנותקות מהמציאות? ניתוח טכני של חמש ענקיות הטכנולוגיה

ניתוח מניות ה- FAANG - פייסבוק, אפל, אמזון, נטפליקס וגוגל - מצביע על מגמה חיובית ברובה, אם כי הסנטימנט החיובי סביבן נראה מנותק מהמציאות של תמחור מנייתי סביר • פייסבוק בולטת בצד השלילי, ואילו אמזון בולטת בצד החיובי

פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל / צילום: REUTERS FILE PHOTO
פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל / צילום: REUTERS FILE PHOTO

כשמניות נטפליקס ופייסבוק ירדו, כל אחת בתורה וכל אחת מסיבותיה היא, התחילה להיבנות הסבירות למה שמחכים לו כבר זמן רב בשוק ההון האמריקאי - דהיינו, התחלת התיקון הטכני היורד המשמעותי במניות הטכנולוגיות המובילות. אותן מניות שהצליחו לייצר שיאים חדשים עבור מדדי הטכנולוגיה, אבל גם הצליחו להשרות אווירה של "עולם חדש", המקיים את האמרה התמיד-מסוכנת "הפעם זה באמת שונה".

ומן הספקטרום הגדול של אותן מניות, תמיד בלטה קבוצה מסוימת, שקיבלה כינוי משל עצמה - מניות ה-FAANG, הכוללות את מניותיהן של פייסבוק, אפל, אמזון, נטפליקס וגוגל (שם הקבוצה הוא ראשי תיבות של שמות החברות).

סקירה קצרה זו מנסה לבחון את מצבן הטכני של אותן מניות קובעות-אווירה, כשכאמור, שתיים מהן כבר עשו כותרות שליליות בשל אי-עמידה בציפיות באחד הפרמטרים בדוח הרבעוני האחרון. ארבע המניות מוצגות בצורה זהה: גרף עמודות, שבו כל עמודה מייצגת שבוע של פעילות, ושני ממוצעים נעים: האחד של 9 שבועות, והשני של 50 שבועות. כל הגרפים נוצרו במערכת StockCharts.

נתחיל במניית אפל (סימול: AAPL).

מניית אפל
 מניית אפל

על פי גרף המניה של אפל, לא רק שאין כאן סימן של דאגה, אלא שההתלהבות הגדולה אף התגברה בשבועיים האחרונים. זאת, כשהמניה עשתה היסטוריה והפכה להיות מניית הטריליון דולר הראשונה בהיסטוריה. שימו לב שהממוצע הנע 9 שבועות משמש תמיכה דינמית לא רעה בכלל, וכשזו נשברת, התמיכה נמצאת בהחלט בשלב הבא - כלומר, סביב הממוצע הנע 50.

ומה לגבי מניית אמזון (סימול: AMZN)?

מניית אמזון
 מניית אמזון

גם הגרף של אמזון אינו מראה כל סימנים של חולשה. לא בזווית העלייה, וגם לא בעומק של התיקונים הטכניים המינוריים. כמו כן, גם כאן יש תפקיד של תמיכה מאסיבית עבור הממוצע הנע של 9 שבועות, אבל שימו לב שעבור אותה תקופה שבחנו בה את מניית אפל קודם, במניית אמזון עוד לא קרה שהמניה הייתה זקוקה לממוצע הנע 50. כמו כן, יש לציין את המרחק היציב בין שני הממוצעים - דבר המחזק מאוד את עוצמת התנועה החיובית, והביטחון העצמי הגדול של המשקיעים.

נבחן כעת את מניית גוגל (סימול: GOOG), הלא היא חברת אלפאבית, שהחברה הבת העיקרית שלה היא גוגל.

מניית גוגל
 מניית גוגל

זוהי המניה השלישית החיובית בקבוצה זו - כלומר, עדיין לא נצמד לה אירוע שלילי משמעותי באחרונה. עם זאת, בגוגל ניתן בהחלט לזהות תקופה של "בעיה קטנה" בתחילת השנה, כשהמניה הייתה צריכה את התמיכה של הממוצע הנע 50 פעמיים. אז, התיקון הטכני היורד בה התקרב לסביבת ה-20% משוויה, וזה התחיל להרעיד כמה מאמות הסיפים של הסקטור הטכנולוגי. אחרי הכל, אם כלפי גוגל יש התחלה של ספק, מה ירגישו כלפי "אזובי הקיר" של עולם היזמות הזה.

בינתיים, המומנטום החיובי חזר, בדמות שיאים חדשים, וכאמור, גוגל מקוטלגת כיום ככזו המאיימת גם היא על תואר "מניית טריליון הדולר".

ומה לגבי מניית הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB)?

מניית פייסבוק
 מניית פייסבוק

זוהי כבר המניה הראשונה בקבוצת ה-FAANG המראה שלילה אמיתית. לדעתי, הסמן הראשוני לכך היה כששני הממוצעים הנעים, 9 ו-50, אבל במיוחד האחרון, לא יכלו לעמוד בפרץ היורד - וזאת כבר באפריל. כעת יש ניסיון של תקומה, אחרי המכה הגדולה שהייתה (סביב 50 דולר). זיכרו שמה שהיה פעם תמיכה, עכשיו מהווה התנגדות זוטא - ולכן, על המניה להוכיח מייד את כוחה על ידי פריצת אותו ממוצע נע 9 והישארות מעליו, כדי שנאמין בה ככזו שסבלה מ"אירוע חריג", ולא משינוי בטעם המשקיעים לאורך זמן.

ואחרונה חביבה, נבחן את מניית נטפליקס (סימול: NFLX).

מניית נטפליקס
 מניית נטפליקס

ובכן, מדובר במניה השנייה בקבוצת ה-FAANG המראה סימני חולשה. ואולם, יש לומר שבמבט הטכני הכולל המוצג, אין כאן מצב דרמטי מדי. אמנם הירידה שנבעה מהדיווח הרבעוני גרמה למניה לנוע ולהימצא מתחת לממוצע הנע 9, אבל היא עדיין רחוקה מהממוצע הנע 50, כמבחן של אמת טכנית.

שימו לב שאזור ה-320 דולר היה אזור דשדוש היסטורי עבור מניית נטפליקס במארס-אפריל השנה. לכן, יש היגיון שזה גם האזור שבו המניה "תנוח", ותנסה לאגור כוח לשחזור המגמה החיובית. בכל אופן, כמו בפייסבוק, המניה חייבת לפרוץ מעלה את הממוצע הנע 9 כדי שהאמון בה יחזור לקרוב למה שהיה.

לסיכום, על כל קבוצת ה-FAANG אנו יכולים לומר שהיא עדיין מכילה רוב של מגמה חיובית מול מיעוט של תנועה שלילית. פייסבוק בולטת בצד השלילי, אולי זמנית, כשנטפליקס עדיין לא נכנסה לצרה חמורה במיוחד. שלוש האחרות עדיין במיטבן, כשדווקא מניית אמזון נראית הכי בריאה טכנית מכולן: תנועתה רציפה וחלקה, כששני הממוצעים הנעים מציגים ליווי חסר תנודתיות יפה במיוחד.

לבסוף, נשאל שאלה לא טכנית: ונניח שהמשקיעים ירצו לצאת מהמניות האלה, האם יש סקטור כיום שיכול להכיל כל כך הרבה תקווה? לא נראה כך. ולכן, עד שלא יהיה בכך הכרח, נראה כי ציבור המשקיעים ימשיכו, גם מחוסר ברירה מסוימת, להוסיף עוד "רגליים" למומנטום החיובי שנבנה עד כה - זה שקצת התנתק מהמציאות הרגילה של תמחור מנייתי סביר.

■ הכותב הוא מנתח שווקים פיננסיים, ולא יועץ השקעות מורשה. כל האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ השקעות או המלצה לפעולה ואין בו כל אלמנט המביא בחשבון את הנתונים של הקורא או מתחשב בצרכים הייחודיים לו. כל קבלת החלטה בדבר השקעה מכל סוג שהיא, במידה ונעשתה לאחר קריאת הכתוב, היא על אחריותו של הקורא או המשתמש בלבד.