וואטסאפ נגד הפישינג: תחל להתריע על קישורים חשודים

תווית אזהרה עשויה להופיע כאשר לינק שנשלח בתוכנת וואטסאפ מכיל צירוף תווים שנחשב יוצא דופן • החברה הדגישה כי אינה יכולה לראות את תוכן ההודעות המועברות בשל ההצפנה מקצה לקצה של הצ'אט

וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק
וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק

וואטסאפ הודיעה כי תתחיל להוסיף תווית "לינק חשוד" לחלק מהלינקים שנשלחים בפלטפורמה ועשויים לסכן את המשתמשים. לפי אתר החברה, תווית האזהרה עשויה להופיע כאשר הלינק שנשלח מכיל צירוף תווים שנחשב יוצא דופן. וואטסאפ מסבירה כי מפיצי ספאם משתמשים באותיות משפות אחרות שדומות לאותיות בשמות אתרים מוכרים, כדי לגרום ללינקים להיראות לגיטימיים - כשלמעשה הם מובילים לאתרים מזיקים.

החברה ממליצה לבחון את תוכן ההודעה שמכילה לינקים, וללחוץ על התראת "לינק חשוד" כאשר זו מופיעה. לאחר הלחיצה תופיע הודעה שמדגישה את התווים יוצאי הדופן שבהודעה, והמשתמש יוכל לבחור אם ללחוץ על הלינק בכל זאת או להתעלם ממנו. החברה הדגישה כי אינה יכולה לראות את תוכן ההודעות המועברות בשל ההצפנה מקצה לקצה של הצ'אט, וכי הבדיקה האוטומטית של הלינקים נערכת על המכשיר של המשתמש.

בסוף החודש שעבר הודיע הביטוח הלאומי כי בוואטסאפ וברשתות החברתיות הופץ לינק לאתר מתחזה שביקש מהגולשים לענות על סקר קצר, כדי לבדוק אם הם זכאים למענק כספי. נשלחו גם הודעות דומות שמתחזות לגופים מסחריים ומכילות הצעות כספיות שקריות שונות. המשותף לכל המקרים הוא הניסיון להוביל את מי שלוחצים את הקישורים לאתרים מזויפים, שבהם הם נדרשים להזין פרטי אשראי, על-מנת שנוכלים יוכלו לעשות בהם שימוש.

הודעת ווטסאפ על לינק חשוד / צילום: צילום מסך
 הודעת ווטסאפ על לינק חשוד / צילום: צילום מסך