מיליארדר יפני יהיה הנוסע הראשון בטיסה של מאסק סביב הירח

המיליארדר והיזם היפני יוסאקו מיזאווה יהיה בין המשתתפים בטיסה, שמתוכננת לצאת בשנת 2023

יוסאקו מיזאווה, האדם הראשון שיטוס סביב הירח במיזם של מאסק / צילום: רויטרס
יוסאקו מיזאווה, האדם הראשון שיטוס סביב הירח במיזם של מאסק / צילום: רויטרס

אילון מאסק חשף השבוע את זהות הנוסע הפרטי הראשון שייקח חלק בטיסה מסביב לירח של חברת SpaceX שהוא עומד בראשה: המיליארדר והיזם היפני יוסאקו מיזאווה. הטיסה מסביב לירח מתוכננת לצאת בשנת 2023 על גבי הטיל BFR של החברה.

"לדעתי, הוא האיש האמיץ ביותר וזה שהכי מוכן לעשות את זה", אמר מאסק על מיזאווה, וכינה את המסע סביב הירח "משימה מסוכנת". הוא הוסיף כי ספייסX תשלים מספר טיסות ניסיוניות לפני שבני אדם יעלו לטיסה כזו.

יוסאקו מיזאווה ואילון מאסק במסיבת העיתונאים שבה נחשף כי מיזאווה יטוס לחלל / צילום: רויטרס
 יוסאקו מיזאווה ואילון מאסק במסיבת העיתונאים שבה נחשף כי מיזאווה יטוס לחלל / צילום: רויטרס

מאסק אמר כי מיזאווה מממן חלק ממערכת ה-BFR שעלות הפיתוח שלה מוערכת ב-5 מיליארד דולר, אך לא חשף מהו הסכום המדויק שמיזאווה שילם עבור המסע. מיזאווה אמר כי יזמין שמונה אמנים להצטרף אליו למסע, בהם ציירים, צלמים, מוזיקאים, במאים, מעצבי אופנה ואדריכלים ש"יעוררו בכולנו השראה לחלום" וכי הוא מתכנן לבקש מהם ליצור יצירות אמנות בהשראת המסע לירח כשיחזרו ממנו. הוא פנה לאותם אמנים לא ידועים ואמר "אם אני מבקש מכם להצטרף אליי, בבקשה תקבלו את ההזמנה שלי. בבקשה אל תסרבו". מיזאווה אף הציע למאסק להצטרף למסע, אך מאסק ענה כי "אינו בטוח" אם ישתתף במסע בעצמו, אך לא פסל את האפשרות לחלוטין. "יכול להיות ששנינו נהיה שם", אמר למיזאווה.

מיזאווה, שהונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר הוא המייסד והמנכ"ל של חברת האי-קומרס השנייה בגודלה ביפן, Start Today. החברה התחילה כעסק ששולח בדואר אלבומי מוזיקה והיום מרבית הכנסותיה מגיעות מאתר הקניות Zozotown שפופולרי בעיקר בקרב צרכנים צעירים.