ECI | בלעדי

אחרי העימותים האלימים: הנהלת ECI והעובדים בדרך להסכם

ל"גלובס" נודע כי ועד ECI והנהלת החברה הגיעו להסכמות עקרוניות בנוגע להסכם קיבוצי ראשוני אשר נמצא בשלבי ניסוח אחרונים וצפוי להיחתם בימים הקרובים, זאת לאחר עימותים אלימים בין המאבטחים מטעם ההנהלה לעובדים מוקדם יותר השנה • יו"ר ועד עובדי ECI: "אין פה עוד עקרונות, אין פה הרים וגבעות" • הנהלת ECI: "תגובת החברה תימסר לאחר חתימת ההסכם"

שאול שני / צילום: איל יצהר
שאול שני / צילום: איל יצהר

בינואר השנה הגיע לסיומו סכסוך עבודה בין עובדי חברת ציוד התקשורת הוותיקה ECI ובין ההנהלה, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות - ביניהן הסכמה להיכנס לתהליך הידברות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי. כעת, ל"גלובס" נודע כי ועד ECI והנהלת החברה הגיעו להסכמות עקרוניות בנוגע להסכם קיבוצי ראשוני אשר נמצא בשלבי ניסוח אחרונים וצפוי להיחתם בימים הקרובים.

יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי, אמר בשיחה עם "גלובס": "אנחנו מקווים שההסכם יצא לפועל בתחילת שבוע הבא. יש עוד עבודה לעשות". הוא הבהיר כי לא מדובר בפערים עקרוניים, אלא בעבודת ניסוח: "אין פה עוד עקרונות, אין פה הרים וגבעות", אמר.

הנהלת ECI אישרה הדברים ומסרה בתגובה כי "אין סכסוך עבודה באי סי אי, המו"מ עדיין לא הסתיים וההסכם טרם נחתם. תגובת החברה תימסר לאחר חתימת ההסכם".

מההסתדרות נמסר כי "יש מגעים מתקדמים לקראת חתימה על הסכם קיבוצי". וכי "ההסכם עדין לא נחתם ולא סוכם במלואו".

סכסוך העבודה החל לפני כשנה, כאשר הנהלת ECI הודיעה על כוונתה לפטר 100 מעובדי החברה. בתגובה, הועד הכריז על סכסוך והשבית את העבודה בחברה. השבתת החברה לוותה בעימותים אלימים בין המאבטחים מטעם ההנהלה לעובדים.

עובדי ECI מותקפים ע"י מאבטחים / צילום: עובדי ECI
 עובדי ECI מותקפים ע"י מאבטחים / צילום: עובדי ECI

הסכסוך הגיע לסיומו בינואר, עם הגעת הצדדי להסכמה על התחלת משא ומתן לקראת הסכם קיבוצי, ועל צמצום הפיטורים המתוכננים מ-100 ל-60 עובדים, תוך הבטחת תנאי פרישה מטיבים.

בימים אלה, ECI נערכת להנפקה מניות בבורסה של לונדון. בחודש שעבר החברה פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה שמתוכננת להתבצע בחודשים הקרובים, במטרה לצמצם את חובות החברה.

ECI הותיקה נחשבה בעבר לספינת דגל של ההייטק הישראלי. מאז שנרכשה ב-2007 על ידי איש העסקים שאול שני ואשמור הבריטית, החברה עברה משברים חריפים והחלה להפעיל "תכנית התייעלות", במסגרתה פיטרה 1000 עובדים - כשליש מעובדי החברה בזמנו. פיטורי עובדי החברה בישראל הם חלק ממהלך זה. בשנת 2014 קנה שני את חלקה של אשמור (שיצאה מהמהלך בהפסד המוערך בכמיליארד דולר), ומאז הוא הבעלים היחיד בחברה.