הפרשות לפנסיה, פיצויי פיטורים וקרן השתלמות גם לסטודנטים: הסכם קיבוצי בחברת ECI

לאחר סכסוך עבודה ומשא ומתן ארוך, עובדי ECI והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי ל-4 שנים • ההסכם החדש, שנחשף לראשונה ב"גלובס", יחול על 650 עובדי החברה • יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי: "בשנתיים וחצי האחרונות העברנו את עובדי ECI לקדמת הבמה. זה לא היה פשוט, אבל כבר רואים את התוצאה"

הפגנת עובדי ECI בדצמבר 2017  / צילום: דוברות ההסתדרות
הפגנת עובדי ECI בדצמבר 2017 / צילום: דוברות ההסתדרות

עובדי ECI והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי ל-4 שנים. ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ECI, אשר נחשף לראשונה ב"גלובס", יחול על 650 עובדי החברה, ויכלול בין היתר הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, תוספות שכר, וקרן השתלמות.

ההסכם כולל הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של העובדים בצורה משמעותית, כך שבסיס ההפרשות לפנסיה ופיצויי הפיטורים יגדל ב-20%, ובנוסף יוגדל אחוז ההפרשות על חשבון המעסיק מ-6.5% ל-7.5% ברכיב התגמולים. בנוסף, ההסכם כולל תוספות שכר שיחולקו בפעימות לאורך תקופת ההסכם, תיקוני שכר, תוספת שקלית חד פעמית ותקציב קידומים שנתי. סוכם כי ערבי החג יהיו על חשבון המעסיק ותינתן קרן השתלמות גם לעובדים במשרת סטודנט. עוד סוכם על הגדלת תקציב הרווחה לסכום של 2,250 שקל לכל עובד.

סכסוך העבודה ב-ECI החל לפני כשנה, כאשר הנהלת ECI הודיעה על כוונתה לפטר 100 מעובדי החברה. בתגובה, הועד הכריז על סכסוך והשבית את העבודה בחברה. השבתת החברה לוותה בעימותים אלימים בין המאבטחים מטעם ההנהלה לעובדים. הסכסוך הגיע לסיומו בינואר, עם הגעת הצדדים להסכמה על התחלת משא ומתן לקראת הסכם קיבוצי, ועל צמצום הפיטורים המתוכננים מ-100 ל-60 עובדים, תוך הבטחת תנאי פרישה מטיבים.

ההסכם נחתם היום (א') במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן; סמנכ"ל משאבי אנוש ב-ECI, עדי בילדנר; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט יקי חלוצי; יו"ר ועד עובדי ECI אופיר לוי - ועשרות רבות מעובדי החברה. זהו ההסכם הקיבוצי הראשון בחברת ECI. עם חתימת ההסכם, ECI מצטרפת לחברות ההייטק SAP ומבניר, שגם בהן נחתמו הסכמים קיבוציים.

בעקבות החתימה, יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי אמר כי "הסיפור שלנו הוא הסיפור של כלל ציבור העובדים בישראל. סיפור של חברות, נאמנות וסולידריות בין העובדים. בלי זה לא היינו מגיעים להסכם קיבוצי. גם לעובדי ההיי-טק, כמו כל עובד אחר במשק, יש משפחה וילדים ואת אותם צרכים להגשמה עצמית ולשכר ראוי ומתגמל. בשנתיים וחצי האחרונות העברנו את עובדי ECI לקדמת הבמה. זה לא היה פשוט, אבל כבר רואים את התוצאה והיום אנחנו קוטפים את הפירות הראשונים של ההצלחה".

סמנכ"ל משאבי אנוש ב-ECI, עדי בילדנר, אמר: "אני שמח שהגענו להבנה עם הוועד וההסתדרות. הגעה להסכם קיבוצי המתאים לחברת היי-טק כשלנו הינה אתגר מורכב. בזכות הרבה סבלנות וגמישות הגענו להסכם שיאפשר לחברה להמשיך לחתור למצוינות, לצמוח ולממש את הפוטנציאל העסקי שלה. בבסיס ההסכם קיימת ההבנה כי העובדים הינם לב החברה והמנוע הדוחף אותה קדימה. כי יחד נוכל להביא את החברה להצלחה ושגשוג".

ECI הוותיקה נחשבה בעבר לספינת דגל של ההייטק הישראלי. מאז שנרכשה ב-2007 על ידי איש העסקים שאול שני ואשמור הבריטית, החברה עברה משברים חריפים והחלה להפעיל "תכנית התייעלות", במסגרתה פיטרה 1000 עובדים - כשליש מעובדי החברה בזמנו. פיטורי עובדי החברה בישראל הם חלק ממהלך זה. בשנת 2014 קנה שני את חלקה של אשמור (שיצאה מהמהלך בהפסד המוערך בכמיליארד דולר), ומאז הוא הבעלים היחיד בחברה.