ה-OECD מחפש אתכם: 13 משרות ייעודיות נפתחו לישראלים

מדובר במשרות לאנליסטים במסגרת שתי תוכניות ל-Young Professionals • המשרה מציעה שכר חודשי של 4,000 אירו, כיסוי מלא להוצאות המעבר לפריז, ביטוח רפואי וקרן פנסיה • התאריך האחרון להגשת המועמדויות הוא ה-9 בדצמבר

בניין ה-OECD בפריז / צילום: עמירם ברקת
בניין ה-OECD בפריז / צילום: עמירם ברקת

בארגון המדינות המפותחות (OECD) ממתינים למתמודדים מישראל על 13 משרות ייעודיות שנפתחו השנה לראשונה לישראלים. מדובר במשרות לאנליסטים במסגרת שתי תוכניות ל-Young Professionals - מסלול ייעודי שנועד לאתר ולהכשיר כוח אדם איכותי לקריירה בארגון. המשרות הן לתקופה של שנתיים במטה הארגון ברובע ה-16 היוקרתי בפריז. המשרה מציעה שכר חודשי של 4,000 אירו, כיסוי מלא להוצאות המעבר לפריז, ביטוח רפואי וקרן פנסיה. מודל התעסוקה של ה-OECD מאפשר לקבל קביעות בתום חמש שנות עבודה בארגון.

בין למעלה מ-3,000 העובדים במטה בפריז ישנם פחות מעשרה ישראלים, מעריכה מיכל שינוול, אחת הישראליות העובדות בארגון. שינוול, כלכלנית במקצועה החלה לעבוד במארס 2017 בחטיבה לסטטיסטיקה בתחום מדידת איכות חיים ופיתוח בר קיימא. החיבור נוצר לאחר ששוינוול התמחתה בתחום במסגרת עבודתה במועצה הלאומית לכלכלה ולאחר שהכירה אנשים מהארגון שהמליצו לה להתמודד על משרה שהתפנתה. "זה מקום עבודה מדהים עבור מי שרוצה לעבוד על התפר בין מחקר למדיניות" אמרה שינוול ל"גלובס". "אפשר לקבל פרופורציות, ללמוד על האג'נדה של מדינות שונות ומהנסיון שלהן בהתמודדות עם בעיות דומות לאלה של ישראל".

בנוסף לשניים-שלושה עובדים קבועים מועסקים בארגון באופן זמני עובדים שמושאלים על-ידי בנק ישראל, האוצר ורשות ההגבלים העסקיים. לדברי ישראלים בארגון "אין עדיין מספיק הפנמה בישראל לגבי היכולת של מדינות חברות להשפיע על האג'נדה של הארגון. יש הרבה חשיבות להשפעה על הבחירה בתחומי המחקר. גם בדרגי השטח במשרדי הממשלה אין עדיין מודעות לאפשרויות להיעזר ביכולות המחקריות של הארגון לצורך העבודה השוטפת".

דרישות הסף למשרות הן תואר ראשון וגיל 30 ומטה, כאשר במקרה של הישראלים נעשתה הקלה תוך התחשבות בשירות החובה הצבאי ותקרת הגיל הועלתה ל-33.

התאריך האחרון להגשת המועמדויות הוא ה-9 בדצמבר כאשר בשלב הבא שיתקיים בינואר ייערכו מבחני התאמה, ראיון מוטיבציה ומבחני כישורים בהתאם לדרישות המשרה. מועמדים שיעברו את השלבים הראשוניים יוזמנו לראיונות בפני פאנל בפריז. מועד התחלת העבודה בארגון הוא ספטמבר 2019.

נציג האוצר במשלחת ישראל ל-OECD רן רידניק מציין כי מדי שנה מפורסמות מאות משרות בארגון במכרזים פומביים. מרבית המשרות הן באגפים המקצועיים השונים של הארגון כמו מקרו-כלכלה, מיסוי, משפטים, פיתוח כלכלי, תקשורת, חברה, פיננסים וחקלאות וחלקן באגפים המנהליים. אבל התעניינות נמוכה מצד ישראלים הביאה לכך שמספר העובדים הישראלים בארגון נמוך מאד. הנהלת הארגון והמשלחת הישראלית ל-OECD פועלים לאחרונה לעורר עניין מצד ישראלים. בעתיד תנגיש המשלחת הישראלית משרות רלבנטיות גם באמצעות אתר האינטרנט והמדיה החברתית.