עינב אדיר ברר: "להיות יזם עצמאי זה אתגר יומיומי של התמודדות עם ספקים ורגולציה"

כך אמרה היום עינב אדיר ברר, מייסדת חיתולי בייביסיטר ובעלי TLV מדיקל סנטר, בפאנל "איך בניתי עסק" בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס"

איך בניתי עסק צילום: איל יצהר
איך בניתי עסק צילום: איל יצהר

ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ארחה פאנל בנושא "איך בניתי עסק", בהשתתפות אלי באשר מחברת באשר גבינות, שירה שחם הבעלים של מוסד האפייה בר לחם, עינב אדיר ברר - מייסדת חיתולי בייביסיטר ובעלים של TLV מדיקל סנטר. את הפאנל הנחתה ליאת רון, ששאלה את במשתתפים בפתיחת הדיון מהיכן הגיע הרעיון שלהם להקים עסק.

אלי באשר: זה התחיל מטיול אחרי צבא באירופה. נחשפתי לתרבות הגבינות האירופית וחלמתי לעשות עלייה לישראל לתרבות האירופית בתחיום הגבינות. לא היה לי מושג לאן אני נכנס, אבל היום אני אומר שעסק זה מלחמה. יש מנצחים ויש מפסידים.

איך בניתי עסק

שירה שחם: סבתא שלי ממאה שערים, היתה לוקחת מונית לבר לחם לראות. לא היה לי קשר למאפיות ובצקים זאת אהבה גדולה. בעלי הוא איש הקולינריה והאופה מאחורי בר לחם. הוא מאכיל את המחמצת. אני המוכרת, אני עם הלקוחות, אני בניהול.

עסק קטן וזה עסק שבו אי אפשר להגיד שאתה עושה רק דבר אחד. יזם חייב להעמיק בהמון נושאים. צריך לנהל ולמתג ולהיות טוב עם אנשים ולנהל את העובדים.

עינב אדיר ברר: אני הסתובבתי במזרח וראיתי את המגבונים במסעדות. חזרתי לארץ והוספתי למגבונים את אלמנט הפרסום כדי להכניס את זה למסעדות. מאז יש מגבונים בכל מסעדה.

ואז רכשת את תפנוקים והחלטת לתת פייט לגדולות?

עינב אדיר ברר: לקחתי מפעל כושל והתחלתי לעשות לו רק יצוא ואז בשלהי 2011 בשלהי המחאה, ראיתי את האנשים מתבכיינים מבתי הקפה בזמן שאני לא מצליחה להכניס לרשות חיתולים זולים. ואז אמרתי שזה הזמן לבוא ולהוכיח שאפשר אחרת. הקמתי מותג, רמי לוי היה הראשון שהרים את הככפה והשאר היסטוריה

מה היה האתגר הכי קשה בהקמת העסק?

אבי באשר: באירופה יש גבינות ברמת סירחון עצומה ולהביא אותה במחיר של 300 שקל ליחידה זה היה אתגר בינלאומי. השיטה של באשר זה לתת לאנשים לטעום 4-5 גבינות וככה הצלחנו.

שירה שחם: הדרך רצופה באתגרים יומיומיים של ייצור לחם ולגרום לעגלה להסתובב כמו שרוצים זה להתרכז במאפייה עצמה ופחות לראות באפיזודות של אחרים כמו כשנכנסנו למסעדת טוטו. הבנו שכדאי לנו להתמקד בעסקי הליבה שלנו.

עינב אדיר ברר: האתגר הוא בלהיות יזם עצמאי זה אתגר יומיומי של התמודדות עם ספקים ורגולציה, אבל מצד שני יש לך עובדים לדאוג להם. כדי להגיע לימים הזוהרים צריך לנשוך שפתיים ולהגיד כל הזמן שהכול בסדר.