המשא ומתן עם הסינים התפוצץ; קולורצ'יפ תיאלץ לפטר 50% מעובדיה

החברה מפתחת טכנולוגיית תקשורת אופטית ומעסיקה כ-200 עובדים • מכתבי השימוע נשלחו היום למועמדים לפיטורים •  לדברי מקורות, פרסום הידיעות אודות עסקת האקזיט שיבש את המשא ומתן וגרם לסינים לסגת מהעסקה

סוף עגום למשא ומתן על מכירת חברת קולורצ'יפ מיוקנעם על מכירתה ב-300 מיליון דולר לחברה סינית: המשא ומתן התפוצץ והחברה תיאלץ לפטר 50% מהעובדים שלה. כיום מעסיקה החברה כ-200 עובדים ומכתבי השימוע נשלחו היום למועמדים לפיטורים. בקולורצ'יפ סירבו להתייחס לפרטי הפרשה. מקור מקורב מסר כי אין שחר לטענות כי החברה בדרך להפסקת פעילות וכי החברה ממשיכה לעבוד כרגיל, לתמוך בלקוחות הקיימים וכי היא גם עוסקת בפיתוח מוצרים חדשים. לדברי המקור מדובר בתהליך התייעלות שנובע מהמצב שנוצר, והוא חלק ממחזוריות שקיימת בענף ומחייבת כעת פיטורי עובדים.

בחודש אוגוסט השנה עמדה החברה על סף השלמת משא ומתן לאקזיט משמעותי עם חברת סאנאן הסינית, חברת אלקטרו-אופטיקה שנסחרת בבורסה בשנחאי בשווי של 13 מיליארד דולר. ואולם לדברי המקורות פרסום הידיעות אודות עסקת האקזיט שיבש את המשא ומתן וגרם לסינים לסגת מהעסקה. מאז פרסום הידיעות לא ניתן היה לקבל אישור לידיעה מחברת קולורצ'יפ עצמה או מחברת סאנאן הסינית.

קולורצ'יפ מפתחת טכנולוגיית תקשורת אופטית. החברה גייסה עד כה 97 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון בהיקף 37 מיליון דולר נערך באפריל 2017. המשקיעים בקולורצ'יפ הם קרן BRM של אלי ברקת וקרן IGP של חיים שני ומשה ליכטמן, קרן וינטג', ויולה קרדיט וג'מיני. החברה הוקמה ב־2001 על ידי אלי ערד, כיום סמנכ"ל הפיתוח, שמעון אקהויז ופרופ' שלמה רושין. מנכ"ל החברה הוא יגאל עזרא.