רביב צולר: משנה מקום, משפר שכר

לאחר קדנציות מוצלחות בניהול חברות גדולות בתחומי המיחשוב והביטוח הישיר, נחת רביב צולר על כס המנכ"ל של ענקית הדשנים כיל - ליגה אחרת מבחינת היקף העסקים, וגם התגמולים •  אנשי השנה של "גלובס"

רביב צולר / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר / צילום: שלומי יוסף

לפני כחצי שנה נכנס רביב צולר לתפקיד מנכ"ל יצרנית הדשנים והמינרלים כיל, מקבוצת החברה לישראל, לאחר שכיהן במשך כעשור כמנכ"ל איי.די.איי ביטוח, שמוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר". המעבר היווה מבחינתו של צולר שינוי משמעותי בקריירה - מתעשייה אחת לאחרת שלא קשורה בה, ולא בפעם הראשונה.

צולר, שבעברו ניהל את חברת נס טכנולוגיות, אותה הפך לקבוצת ה-IT הגדולה בשוק, מנהל היום קבוצה עסקית בעלת פעילות בינלאומית השווה בבורסה כ-27 מיליארד שקל - הרבה יותר מהחברות הקודמות שניהל. בהתאם, זכה המנכ"ל המוערך לשידרוג משמעותי בשכרו, כשבכיל הוא צפוי לזכות בתגמול בעלות שנתית של עד 10.7 מיליון שקל (שכר בסיס של 2.4 מיליון שקל מיליון שקל ומענקים במזומן ובהון), וזאת לעומת שכר הבכירים בפיננסים שהוגבל לרף של כ-3 מיליון שקל בשנה.

מאז כניסתו של צולר לתפקיד מנכ"ל כיל, אך גם לפניה, נהנית החברה מרוח גבית של עליית מחירים במוצריה המרכזיים, ובראשם האשלג, ובהתאם הוסיפה המניה עשרות אחוזים לערכה. בכל מקרה, עבור צולר המעבר לכיל היווה חותמת נוספת להצלחתו, כשהוא זוכה למוניטין של מנהל מקצועי בעל קבלות. 

בשנותיו באיי.די.אי ביטוח (הפועלת באמצעות מותגי הביטוח "9 מיליון" ו"הקש על החמש") גדלו היקפי הפעילות והרווח של החברה, כך שהפכה לאחת משש הגדולות בענף. צולר (54) עזב את החברה לאחר קדנציה מוצלחת מאוד של 10 שנים, כאיש עשיר מאוד, לאחר שזכה לשכר בעלות של כ-60 מיליון שקל בשנים 2008-2017 (ממוצע שנתי של כ-6 מיליון שקל). עם זאת, בשנת 2017 עמדה עלות שכרו כאמור על 2.8 מיליון שקל "בלבד".

קודם להגעתו לקבוצת ביטוח ישיר, צולר היה כאמור ממייסדי ומנכ"ל חברת שירותי המיחשוב נס טכנולוגיות, שם שימש כמנכ"ל במשך כ-9 שנים. לאחר מכן פנה לעסקים פרטיים וגם כיום הוא, בין היתר, שותף בקבוצת ייזום הנדל"ן "העיר החדשה", לצידו של מוביל הקבוצה, דרור הלוי.