טלרד קופצת בכ-7%: זכתה בשני חוזים בהיקף מצטבר של 16.5 מיליון דולר

במסגרת העסקה הראשונה, תבצע טלרד במדינה באסיה פרויקט במשך מספר שנים בהיקף כספי של כ-11.5 מיליון דולר • הפרויקט השני, לפרישת רשת שתשמש ארגונים ומוסדות שונים (כגון בתי ספר ומוסדות רפואיים) במדינה באפריקה, צפוי להיות בהיקף של כ-5 מיליון דולר

רן בוקשפן, חברת טלרד / צילום: יונתן בלום
רן בוקשפן, חברת טלרד / צילום: יונתן בלום

מניית טלרד נטוורקס  מזנקת בכ-7% בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר (א') על זכייה בשני חוזים בהיקף מצטבר של כ-16.5 מיליון דולר בשתי מדינות, באסיה ובאפריקה. במסגרת הפרויקטים, תפרוש טלרד רשתות תקשורת בטכנולוגית LTE לתעבורת אינטרנט בפס רחב באזורים בהם התקשורת מוגבלת.

במסגרת העסקה הראשונה, תבצע טלרד במדינה באסיה פרויקט במשך מספר שנים בהיקף כספי של כ-11.5 מיליון דולר. טלרד כבר קיבלה הזמנה מחייבת בהיקף של כ-3 מיליון דולר לשלב הראשון, שצפוי להתבצע בשנה הקרובה. שלב זה יכלול פרישת רשת תקשורת בעיר הבירה של המדינה, למתן שרותי אינטרנט מהיר למגוון משתמשי קצה כגון חברות, פרטיים ומוסדות נוספים. החברה צפויה לקבל מקדמה בשבועות הקרובים ולהתחיל בביצוע הפרויקט.

הפרויקט השני, לפרישת רשת שתשמש ארגונים ומוסדות שונים (כגון בתי ספר ומוסדות רפואיים) במדינה באפריקה, צפוי להיות בהיקף של כ-5 מיליון דולר. החברה צפויה לקבל מקדמה משמעותית בשבועות הקרובים, שתאפשר ביצוע מהיר של הפרויקט בתוך כ-3-4 חודשים. בטלרד מעריכים כי לפרויקט זה צפויים שלבים נוספים שיכללו חיבור אוניברסיטאות ומוסדות נוספים, כך שהיקפו עשוי לגדול בעתיד.

את טלרד נטוורקס מוביל המנכ"ל רן בוקשפן. החברה, שנוסדה ב-1951, עוסקת בפיתוח ובמכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב ובשירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ולמפעילי תקשורת, וכן פועלת בתחום תכנון והקמה של תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. פעילותה מתנהלת בעיקר מחוץ לישראל, יש לה יותר מ-1,000 לקוחות והיא מעסיקה כ-800 עובדים.

מניית החברה, שהנפיקה מניות לראשונה בבורסה בחודש מאי 2017, הגיבה כאמור לדיווח בעלייה חדה. עם זאת, מאז שהחלה להיסחר בתל אביב צנחה המניה בכ-60% ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-125 מיליון שקל.

בוקשפן ציין היום כי "הזכיות בשני הפרויקטים הן משמעותיות עבור טלרד בתחום המוצרים בטכנולוגיית LTE. אנו מעריכים, כי בשנת 2019 החברה תשוב לזכות בפרויקטים בשוק בצפון אמריקה בהיקפים גדולים יותר, שוק שבו נרשמה בשנה האחרונה האטה מסיבות רגולטוריות שצפויות להיפתר".