הקשיים כלכליים מאיימים להכריע את WOW air, חברת הלואו קוסט האיסלנדית

בלוח הטיסות באתר החברה מופיעים ביטולים לטיסות שאמורות היו להתקיים אתמול והיום • WOW air הפסיקה את טיסותיה מישראל בנובמבר 2018

מטוס של Wow air, חברת הלואו קוסט האיסלנדית / צילום: shutterstock
מטוס של Wow air, חברת הלואו קוסט האיסלנדית / צילום: shutterstock

חברת הלואו קוסט האיסלנדית WOW air נמצאת בקשיים כלכליים זה זמן מה וביומיים האחרונים אף ביטלה כמה טיסות.

ניסיונות לחלץ את החברה מהבור הכלכלי שאליו שקעה בינתיים לא מתממשים. הבוקר בוטלה טיסה מרייקיאוויק בירת איסלנד לנמל התעופה גטוויק בלונדון, ובלוח הטיסות של החברה מופיעים ביטולים לטיסות שאמורות היו להתקיים אתמול בקו מיאמי-הוואנה. גם היום בוטלו טיסות בקווים מקובה למיאמי, מפיטסבורג ומשיקגו לאיסלנד.

WOW air הפסיקה את טיסותיה בקווים מישראל בנובמבר 2018 ולפי התכנית היא אמורה לחדש את מערך הטיסות בחודש יוני הקרוב. החברה שמה לה למטרה להטיס במתכונת לואו קוסט נוסעים בטיסות טראנס אטלנטיות תוך דגש על יעדים בצפון אמריקה (עם עצירת בינייים ברייקיאוויק).

לפני מספר חודשים נקלעה ואו אייר לקשיים. המגעים שניהלה החברה מול אינדיגו כמשקיע פוטנציאלי לא הבשילו כשאינדיגו משכה את ההצעה שלה לרכוש את החברה. לפני 4 חודשים החברה הודיעה כי היא מנהלת מגעים עם המתחרה שלה, חברת התעופה הלאומית של איסלנד - איסלנד אייר - מה שבסופו של דבר לא הבשיל לכדי עסקה, וואו אייר פרסמה הודעה שלפיה כל המגעים בינה לבין איסלנד אייר נפסקו. אתמול פרסמה החברה כי מתנהלים מגעים מול משקיעים פוטנציאליים ומחזיקי שליטה בחברה לטובת הסדרי מימון שיאפשרו את המשך פעילותה. היום החברה עדיין לא יצאה בהצהרה או בתגובה רשמית לפרסומים.

ואו אייר נוסדה ב-2011 והתקווה היא שהיא לא תצטרף לרשימת החברות שלא שרדו את התחרות העזה בענף התעופה דוגמת מונארך, גרמניה איירליינס ואייר ברלין. לנוסעים שמתכוונים להזמין טיסה עתידית מוטב להמתין ולראות האם החברה תצליח להתייצב. נזכיר כי במקרים של קריסה הצרכנים יכולים לפנות לחברות האשראי ולבקש את ביטול העסקה. בכל מקרה הנוסעים הם האחרונים ברשימת הנושים, כך שחבל לקחת סיכון.