מייסד טסלה אילון מאסק מגלה מהו מטבע הקריפטו החביב עליו

מנכ"ל טסלה וספייס אקס צייץ ביום שלישי האחרון בטוויטר: "Dogecoin עשוי להיות מטבע הקריפטו המועדף עלי" • ייתכן בהחלט כי הציוץ תרם לעלייה במחיר המטבע, שזינק השבוע ב-84% • דוג'קוין הונפק לראשונה בסוף 2013 בתור בדיחה, אבל די מהר התפתחה סביבו קהילה פעילה

אילון מאסק / צילום: רויטרס
אילון מאסק / צילום: רויטרס

אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברות טסלה מוטורס וספייס אקס, ידוע מזמן גם בחיבתו למטבעות דיגיטליים. רק בחודש שעבר הוא אמר בראיון לפודקאסט של חברת Ark invest: "הכסף המזומן הולך, והקריפטו הוא בוודאי דרך טובה יותר להעביר ערך מאשר פיסות נייר".

עוד חיבה ידועה של מאסק היא ציוצים מבדחים בטוויטר. לכן, אין זה מפתיע כי ביום שלישי האחרון חשף היזם המיליארדר בציוץ טוויטר כי המטבע האהוב עליו מכל מטבעות הקריפטו הוא דווקא אחד שהתחיל בתור בדיחה - המטבע Dogecoin, ששמו מבוסס על מם האינטרנט "doge".

"Dogecoin עשוי להיות מטבע הקריפטו המועדף עלי. זה די מגניב", צייץ מאסק. נוסף על כך, בתשובה לציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של Dogecoin, שפורסם כמתיחת 1 באפריל, צייץ מייסד טסלה כתובת מייל שלו, והציע שהוא יהיה מנכ"ל Dogecoin - אבל מאוחר יותר מחק את התגובה שלו. עם זאת, צילומי מסך של הציוץ הזה כבר הופצו ברשת לפני שמאסק הספיק למחוק אותו.

המטבע Dogecoin הונפק לראשונה בדצמבר 2013 בתור בדיחה, אבל באופן מפתיע התפתחה סביבו במהרה קהילה לא קטנה של תומכים פעילים. כיום מחירו של ה-Dogecoin  משקף לו שווי שוק של 461 מיליון דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. ביממה האחרונה קפץ מחיר ה-Dogecoin בכ-23%, ובשבוע האחרון השלים זינוק של 84%, כך שייתכן בהחלט כי הציוץ של מאסק תרם לזינוק של המטבע.

המטבע שממשיך להוביל את שוק הקריפטו כבר יותר מ-10 שנים הוא הביטקוין. בשבוע האחרון זינק מחיר הביטקוין (BTC ) ב-24%, והבוקר (יום ה') הוא נסחר במחיר ממוצע של 5,030 דולר, המשקף לו שווי שוק של 88.8 מיליארד דולר.