טראמפ אמר שדיבר עם אופ"ק ועם הסעודים על מחירי הנפט? הם לא שמעו על זה

"מחירי הבנזין יורדים. טלפנתי לאופ"ק, אמרתי, 'אתם חייבים להוריד אותם. אתם חייבים להוריד אותם'", אמר טראמפ • מוחמד ברקינדו, מזכ"ל אופ"ק, לא שוחח עם טראמפ, וגם חאלד אל-פאליח, שר האנרגיה של סעודיה, על פי מקורות יודעי דבר

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock

הנשיא טראמפ לא שוחח בטלפון עם מזכ"ל אופ"ק, או עם שר האנרגיה של סעודיה, ולא ביקש מהם להנמיך את מחירי הנפט, על פי מקורות יודעי דבר.

שלשום (ו') אמר טראמפ לכתבים כי פנה טלפונית לארגון (אופ"ק) וביקש מהקרטל לעשות משהו בנוגע למחירי הנפט המאמירים. דבריו תרמו לירידה של קרוב ל-4% במחיר הנפט.

"מחירי הבנזין יורדים. טלפנתי לאופ"ק, אמרתי, 'אתם חייבים להוריד אותם. אתם חייבים להוריד אותם'", אמר טראמפ.

מוחמד ברקינדו, מזכ"ל אופ"ק, לא שוחח עם טראמפ, וגם חאלד אל-פאליח, שר האנרגיה של סעודיה - המדינה המשמשת כעמוד התווך של אופ"ק - לא שוחח עם טראמפ, על פי מקורות יודעי דבר.

טראמפ לא דן בהנמכת מחירי הנפט עם נסיך הכתר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, לדברי פקידים סעודים.

אתמול (שבת) אמרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, שהבית הלבן "מקיים קשר סדיר עם המדינות שנמנות עם יצרניות האנרגיה המובילות בעולם, כולל חברות אופ"ק".

"עוד בשבוע שעבר, נפגשו פקידי הבית הלבן בוושינגטון עם משלחת ממשרד האנרגיה של סעודיה, שכללה נציגים רמי-דרג לאופ"ק, כדי לדון בשוקי הנפט העולמיים ולוודא שהביקוש העולמי יסופק לאחר שכל הנפט האיראני יוסר מהשוק", נאמר בהודעה שפרסמה סנדרס.

למרות זאת עוררו התבטאויותיו של טראמפ בלבול בקרב פקידים, שניסו לנחש את משמעות דבריו. פקיד סעודי אמר כי ייתכן שטראמפ התייחס לציוצים התכופים שבהם הוא קורא לאופ"ק ולסעודיה להנמיך את מחירי הנפט.

פקיד נפט ונצואלי אמר כי אינו מודע לקיומם של דיונים כלשהם בין טראמפ לשר הנפט של ונצואלה, מנואל קוודו, שמכהן כעת כנשיא התורן של אופ"ק.

בניגוד לקודמיו בתפקיד נשיא ארה"ב, מבטא טראמפ לעתים קרובות בטוויטר את דעותיו על אופ"ק. ב-12 החודשים האחרונים הוא העלה 9 ציוצים על אופ"ק, ורבים מהם כללו בקשות להנמכת מחירים.