הטעות המביכה של אסוס הציתה דיון סוער ברשת

ענקית המסחר המקוון העלתה תמונה של שמלה למכירה, אך שכחה לרטש ממנה את הקליפסים שהחזיקו את הבגד באופן מחמיא יותר על הדוגמנית

משלוח של אסוס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
משלוח של אסוס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

סערה ברשתות החברתיות עקב טעות מביכה של ענקית המסחר המקוון אסוס. הקמעונאית הבריטית, שחביבה גם על הישראלים, העלתה בסוף השבוע האחרון תמונה של שמלה למכירה, וככל הנראה שכחה למחוק ממנה בפוטושופ קליפסים שמחזיקים את השמלה צמוד לגוף של הדוגמנית שלובשת אותה. מדובר בפרקטיקה ידועה שבה משתמשים סטייליסטים וצלמים, שמאפשרת להציג את הבגד באופן מחמיא יותר, אך כנראה שבאתר הפופלרי שכחו לרטש את הקליפסים החוצה.

באסוס שכחו את להוריד את הקליפסים מהשמלה / צילום מסך
 באסוס שכחו את להוריד את הקליפסים מהשמלה / צילום מסך

לקוחה חדת-עין של אסוס הבחינה בטעות, העלתה את התמונה עם הקליפסים לחשבון הטוויטר שלה ותייגה את החברה תוך שהיא מעירה: "הממ, אסוס, נראה ששכחתם לערוך את הקליפסים האלה החוצה".

באסוס מיהרו לפעול ובתוך כ-10 דקות השיבו באמצעות חשבון הטוויטר של החברה: "תודה שהבאת זאת לידיעתנו. אנחנו מצטערים לשמוע על כך שהקליפסים מופיעים בתמונה. העלנו את הסוגיה עם קבוצת המומחים שלנו. אם יש לך שאלות נוספות, אנא שלחי לנו הודעה, ונשמח לסייע".

שעות ספורות לאחר מכן באסוס ערכו את התמונה והעלו אותה מחדש, הפעם ללא הקליפסים.

אולם גם לאחר שהתמונה עם הקליפסים הוסרה מהאתר והוחלפה בתמונה הערוכה, נמשך הוויכוח שניצת ברשתות החברתיות סביב השאלה האם אתרי מסחר מקוון יוצרים הטעיה באופן שבו הם מציגים את המידות שלהם. לקוחות נוספות תקפו את אסוס על כך שהיא מטעה בנוגע לאופן שבו הפריטים מונחים על הגוף.

אסוס היא קמעונאית מסחר מקוון בריטית שפועלת בתחום האופנה ומשווקת למעלה מ-850 מותגים, כולל מותג פרטי. החברה שפועלת בבריטניה נחשבת לפופולרית בישראל, ומכירותיה בשוק המקומי נאמדות במאות מיליוני שקלים בשנה.