מארק צוקרברג הכריז על אחד השינויים המשמעותיים בהיסטוריה של פייסבוק

מארק צוקרברג הכריז הערב על עיצוב חדש לפייסבוק שיתמקד בקבוצות, וסיפק פרטים נוספים על חזונו לרשת חברתית המתמקדת באינטראקציות פרטיות ומאובטחות • הודיע גם על חידושים באפליקציית המסנג'ר ובאינסטגרם, בה יתנסו בהסתרת הלייקים, כך שרק מפרסם הפוסט יוכל לבדוק כמה לייקים קיבל

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: Shutterstock

הערב (ג') נפתח כנס המפתחים השנתי של פייסבוק F8 בסן חוזה שבקליפורניה. מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, פתח את האירוע, אליו הגיעו 5,000 מפתחים, עם הכרזה על עיצוב חדש ודרמטי לאפליקציית פייסבוק שיתמקד בקבוצות, וסיפק פרטים נוספים על חזונו לרשת חברתית המתמקדת באינטראקציות פרטיות ומאובטחות. הכרזות גדולות נוספות מהאירוע נגעו להשקת גרסה של אפליקציית מסנג'ר לדסקטופ ואפשרויות חדשות באינסטגרם הנוגעות למסחר מתוך האפליקציה.

צוקרברג הכריז על שינוי במיקוד של פייסבוק ואמר כי "אנחנו רוצים לעצב מחדש את אפליקציית פייסבוק כדי להפוך את הקהילות ברשת החברתית למשמעותיות כמו חברים. נשפר את הדרך למצוא קבוצות שיכולות לעניין אתכם".

צוקרברג כינה את השינוי "FB5", מאחר שמבחינתו מדובר בשינוי החמישי המשמעותי בהיסטוריה של פייסבוק. "אנחנו נשנה גם את האייקון של פייסבוק בפעם הראשונה מאז שאני יכול לזכור", אמר. 

באינסטגרם גם מתנסים בהסתרת מניין הלייקים על כל תמונה. החברה תחל לבחון את השינוי השבוע בקנדה, במסגרתו רק מפרסם הפוסט יוכל לבדוק כמה לייקים קיבל. המטרה של השינוי היא שהמיקוד באפליקציה לא יהיה במספר הלייקים שמשתמשים קיבלו אלא בתכנים עצמם.

"באינסטגרם אנחנו ממוקדים בסטוריז ובמסחר ותשלומים. אנחנו משיקים ערוץ קניות חדש, דרכו תוכלו למצוא מוצרים שאתם רוצים לקנות ולבצע את תהליך הקנייה דרך האפליקציה", אמר צוקרברג.

בנוסף, פייסבוק משיקה עבור סטוריז מצב חדש בשם Create Mode, שיאפשר להתחיל סטוריז גם ללא סרטון או וידאו, עם טקסט או סקר בלבד, למשל. משתמשים יוכלו גם לרכוש בגדים שמיוצרים בפלטפורמה, באמצעות לחיצה על הבגדים שהם לובשים. 

פייסבוק תאפשר לשמור את המקום בניוזפיד אליו הגעת כדי להמשיך מאותה נקודה כשפותחים את הפלטפורמה מחדש, תשיק מצב חשוך (Dark mode), בקבוצות בנושא בריאות יתאפשר לאנשים לכתוב בקבוצות מבלי ששם המשתמש יופיע בפוסט, באמצעות המרקטפלייס משתמשים יוכלו לקנות פריטים ישירות דרך אפליקציית פייסבוק, טאב בשם Events ימליץ על אירועים ומקומות באזור וגם על קבוצות מקומיות. פיצ'ר נוסף בשם "פגישת חברים חדשים" יאפשר למשתמשים שמעוניינים בכך לקבל המלצות על אנשים חדשים מקהילות כמו העיר או בית הספר.

צוקרברג הודיע על מספר חידושים שיגיעו לאפליקציית מסנג'ר: "אנחנו צריכים לספק לכם את חוויית ההתכתבות הפרטית הטובה, המהירה והמאובטחת ביותר. במסנג'ר התמקדנו בבנייה מחדש של כל הממשק. בשנה שעברה השקנו את העיצוב החדש והפשוט יותר, וכעת אנחנו עובדים על פרויקט בשם Lightspeed שיהפוך את מסנג'ר למהיר בהרבה - ישתמש בפחות סוללה ושטח אחסון. בנוסף, בנינו אפליקציית דסקטופ חדשה של מסנג'ר לווינדוס ומאק, בתוספת לגרסת הדפדפן".

בנוסף, צוקרברג הודיע על לשונית בשם "חברים" למסנג'ר, שתראה את הפוסטים ואת הסטוריז שהחברים של המשתמש מפרסמים בפלטפורמות האחרות - פייסבוק ואינסטגרם; ועל השקה של יכולת לצפות בסרטונים יחד עם חברים דרך מסנג'ר. בפייסבוק פועלים כדי לאפשר למשתמשי מסנג'ר לשלוח הודעות דרך האפליקציה גם למשתמשי אינסטגרם או וואטסאפ. פיצ'ר נוסף יאפשר בקרוב לעסקים להציג קטלוג ללקוחותיהם דרך וואטסאפ.

את האירוע צוקרברג פתח בדברים על חזון הפרטיות שלו. "עבור רבים מאיתנו, כוח-העל שהאינטרנט נתן לנו הוא להיות בקשר עם כל העולם בבת-אחת. אבל היום יש אתגר חדש, למצוא מקום משלך בעולם. פרטיות נותנת לנו את הכוח להיות עצמנו. קל יותר להרגיש שייכות כשאתה נמצא בקבוצה קטנה. לכן אני מאמין שהעתיד הוא פרטי, וזה העתיד של השירותים שלנו. היום נדבר על איך זה עשוי להיראות כמוצר, ואיך אנחנו צריכים לשנות את הדרך בה אנחנו מנהלים את החברה כדי לבנות את זה", אמר.

מנכ"ל פייסבוק הודה כי "אני יודע שהרבה אנשים לא בטוחים שאנחנו רציניים לגבי זה, ואין לנו מוניטין הכי טוב כשזה נוגע לפרטיות, אבל אני מחויב לזה ומשוכנע שאנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו נתחיל בהתכתבויות, ונוודא שהן מאובטחות מקצה לקצה".

צוקרברג מנה מספר עקרונות לחזון שלו - התכתבויות פרטיות, הצפנה, הפחתת אורך הזמן בהם התכנים נשמרים, בטיחות, הדדיות בין השירותים שתאפשר התכתבות בין שירותים שונים ואבטחה בשמירת הדאטה. "בשנים הקרובות נבנה הרבה מהשירותים שלנו סביב העקרונות האלה", אמר צוקרברג.

צוקרברג התייחס לאפשרות להעביר תשלומים בוואטסאפ ואמר כי "תשלומים זה החלק בחזון ממנו אני הכי מתרגש. אני מאמין שזה צריך להיות פשוט לשלוח למישהו כסף, כמו שזה פשוט לשלוח תמונה, אנחנו כבר בוחנים היום את האפשרות להעביר התשלומים בהודו, ונשיק את האפשרות השנה במספר מדינות נוספות".

שירות פייסבוק דייטינג, שקיים כרגע בחמש מדינות, יורחב ל-14 מדינות נוספות, וכעת השירות - שעד כה איפשר לאנשים להכיר רק משתמשים שאינם חברים שלהם בפייסבוק - יאפשר ליצור קשר רומנטי גם עם חברים, אך רק במקרה ששני החברים סימנו זה את זה דרך הפיצ'ר "ההתאהבות הסודית שלי".

האפליקציה תאפשר גם לגייס כספים עבור יוזמות ללא מטרת רווח, ובפלטפורמה מעוניינים להוביל את המאבק בבריונות ברשת.

הכרזה נוספת נגעה למכשיר התצוגה החכם, פורטל, שהושק עד כה רק בארה"ב ויושק בחודשים הקרובים גם בקנדה ובמספר מדינות באירופה. בנוסף, פייסבוק משיקה את משקפי ה-VR האלחוטיות "אוקולוס קווסט" בעלות של 400 דולר.

בשבוע שעבר פרסמה חברת הענק, שעמדה במרכזן של שערוריות רבות בשנה וחצי האחרונות, את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2019, עם הכנסות ורווחים גבוהים מהמצופה, אך גם הודיעה כי היא מעריכה שרשות הסחר הפדרלית תטיל עליה קנס של עד 5 מיליארד דולר.