המסחר במטבעות קריפטו ייאסר על ידי ענקית המסרונים הסינית וויצ'אט

החברה, המפעילה את אפליקציית המסרים המיידיים והתשלומים הפופולרית ביותר בסין, עדכנה את המדיניות שלה - והחל מסוף החודש תסגור חשבונות של משתמשים שיעסקו במסחר במטבעות דיגיטליים • שינוי המדיניות של וויצ'אט עלול להוביל לצמצום היקף הנזילות של שוק הקריפטו הסיני

תשלום באפלייקצית WeChat Pay בסין / צילום: Shuttestock
תשלום באפלייקצית WeChat Pay בסין / צילום: Shuttestock

ענקית המדיה החברתית הסינית WeChat, המפעילה את אפליקציית המסרים המיידיים והתשלומים הפופולרית ביותר בסין, עדכנה בסוף אפריל את מדיניות התשלומים שלה, והודיעה כי תסגור את חשבונותיהם של משתמשים באפליקציה שיעסקו במסחר במטבעות קריפטוגרפיים.

התיקון במדיניות של החברה קובע כי "סוחרים המשתמשים בוויצ'אט אינם רשאים לעסוק בעסקאות בלתי חוקיות כמו מסחר במטבע וירטואלי או הנפקה של אסימונים דיגיטליים, לצד איסור לבצע באפליקציה תשלומים על פורנוגרפיה או על הימורים מקוונים". התיקון ייכנס לתוקפו כבר בסוף החודש, ב-31 במאי.

בסין יש חוקים מחמירים במיוחד כשמדובר במטבעות קריפטו, שבמסגרתם, בין השאר, נאסר על זירות מסחר במטבעות קריפטו להציע שירותים במדינה, ולכן ייתכן כי שינוי המדיניות של וויצ'אט בא בעקבות כניעה של החברה ללחץ ממשלתי. מנכ"ל בורסת הקריפטו הסינית Binance, שהעבירה את פעילותה ליפן, התייחס למהלך של וויצ'אט בציוץ טוויטר, וכתב כי "זה כנראה לא הבחירה שלה". ההגבלות חדשות עשויות ליצור פתח לחברות הפועלות בשוק הקריפטו כדי לנגוס נתח בעסקי התשלומים של וויצ'אט.

מומחים בשוק הקריפטו מציינים כי אפליקציית WeChat היא ערוץ דומיננטי ביותר לעסקאות במטבעות דיגיטליים מעבר לדלפק (OTC) בסין, ושינוי המדיניות שלה עלול לצמצם את היקף הנזילות של השוק המקומי.