המו"מ הקואליציוני יוארך ב-14 יום; פגישת ראשי הקואליציה נדחתה

מטעמם של חלק מראשי המפלגות מציינים שהסיבה לביטול לא ברורה להם • אתמול הודיעו בליכוד שיפנו לבקש הארכת 14 יום הקבועה בחוק יסוד הממשלה • הארכה זו תחייב את נתניהו להשלים את המו"מ עד ל-29 במאי

בנימין נתניהו/ צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו/ צילום: תמר מצפי

פגישת ראשי הקואליציה - כלומר יושבי הראש של כל המפלגות החברות בקואליציה בממשלה היוצאת - שתוכננה להיום (א') בבוקר, בוטלה. מטעמם של חלק מראשי המפלגות מציינים שהסיבה לכך לא ברורה להם. אחד מראשי המפלגות ציין בפני "גלובס" שמלכתחילה לא ברור מדוע נקבעה פגישה זו, שכן אין עדיין קואליציה חדשה.

גם המשא ומתן הקואליציוני זז בקצב איטי ביותר. אתמול הודיעו בליכוד שיפנו לבקש הארכת 14 יום הקבועה בחוק יסוד הממשלה, ויש להניח שהנשיא יאשר זאת באורח כמעט אוטומטי. הארכה זו תחייב את נתניהו להשלים את המו"מ עד ל-29 במאי, כלומר השבועיים הקרובים יהיו התקופה הלחוצה והמשפיעה מבחינת המו"מ.

בש"ס וביהדות התורה ממתינים לראות את הסגירות בין נתניהו לבין איחוד מפלגות הימין, וגם את המהלך שלו אל מול שני החלקים החילוניים של הקואליציה - כולנו וישראל ביתנו. עם יהדות התורה קבועה פגישה בין הצדדים להמשך השבוע. ש"ס, בהרכב הצוותים, אריאל אטיאס מצד אחד ויריב לוין ונתן אשל מן הצד השני, נפגשו כבר שלוש פעמים במהלך 28 הימים שחלפו.

במקביל, ההנחה היא שהליכוד יכניסו לתוך ההסכמים הקואליציוניים את הדרישות המשפטיות של נתניהו, חקיקה שתגן עליו מפני העמדה לדין או תידחה את קיום משפטו - ממש ברגעים האחרונים של המו"מ, כדי לצמצם ככל האפשר את השיח הציבורי הביקורתי בעניין.

על פניו, למעט ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, מרבית השותפים הקואליציוניים מכחישים שיתנו ידם לחקיקה פרסונלית שתסייע לנתניהו בלבד. הליכוד יוכלו לנסות להציג את החקיקה שהם מבקשים להוביל, כמשהו שאינו פרסונלי אלא מיועד לפוליטיקאים באשר הם.