רכישת חישולי כרמל הקפיצה את היקף הפעילות של מנועי בית שמש והניבה לה רווח נאה

בעקבות הרכישה, שבוצעה בתחילת השנה, הציגה מנועי בית שמש הכנסות של 39 מיליון דולר ברבעון הראשון - צמיחה של 57.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד • הרווח הנקי זינק ב-170% ל-5.7 מיליון דולר

השלמת רכישת חברת חישולי כרמל בתחילת ינואר הגדילה באופן מהותי את נפח פעילותה של חברת מנועי בית שמש , ותרמה לעלייה החדה בתוצאותיה הכספיות. בעקבות הרכישה, הציגה מנועי בית שמש הכנסות של 39 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019, המשקפות צמיחה של 57.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

במנועי בית שמש ציינו, כי הגידול במכירות נבע מהתוספת שהניבה הכללתה לראשונה של חישולי כרמל בדוחות הכספיים. עם זאת, בנטרול הרכישה לא נרשמה צמיחה בהכנסות הפעילות הוותיקה, עקב קושי באספקות.

בעקבות הרכישה גדל גם הרווח הגולמי ברבעון הראשון ב-39.1% ל-5.9 מיליון דולר, אולם שיעור הרווחיות הגולמית דווקא ירד ל-15.1%, לעומת 17% ברבעון המקביל. לדברי החברה, ירידה זו אינה קשורה בפעילות חישולי כרמל ונבעה מתמהיל המוצרים שנמכרו, ממחירי חומרי הגלם, מהוצאות הקשורות להיערכות לקראת הגידול בהיקף הפעילות, וכן מעלייה בפחת הנובע מהשקעות בציוד.

מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, עוסקת בייצור חלקים למנועי מטוסים ובשיפוץ של מנועי מטוסים. בינואר השנה היא השלימה את רכישת חברת חישולי כרמל תמורת 60 מיליון דולר ובסיוע הלוואות בנקאיות בסך של 45 מיליון דולר. חישולי כרמל עוסקת בייצור חישולים (עיצוב חלקי מתכת בלחיצה או בכבישה) למנועי סילון, ופועלת מטירת הכרמל.

מנועי בית שמש
 מנועי בית שמש

רכישתה גם הניבה למנועי בית שמש "רווח הזדמנותי" חד-פעמי של 3.55 מיליון דולר, שנרשם ברבעון הראשון והקפיץ את הרווח התפעולי ל-6.9 מיליון דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח תפעולי של 2.8 מיליון דולר בלבד.

רווח הזדמנותי זה גם סייע למנועי בית שמש להציג ברבעון הראשון זינוק של 170% ברווח הנקי, ל-5.7 מיליון דולר. לדברי החברה, נכון לסוף מרץ היא מחזיקה בצבר הזמנות צפויות של 1.74 מיליארד דולר (כולל 500 מיליון דולר של חישולי כרמל), הנפרסות על פני תקופה של 14 שנים. הזמנות צפויות אלו מבוססות על הסכמי מסגרת ארוכי-טווח (FRAME ORDERS) של החברה עם לקוחותיה הגדולים.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, ציין כי "ברבעון הראשון הצגנו גידול בפרמטרים העיקריים, אשר נובע מפעילות חישולי כרמל וממימוש רווח הזדמנותי שנוצר בגין רכישה זו. במקביל לתהליכים הנדרשים למיזוגה המוצלח של חישולי כרמל כחלק מהקבוצה, מרב המאמצים ברבעון הופנו להיערכות הקבוצה לייצור סדרתי של הפרויקטים החדשים והגדלת קצב מסירות חלקים כפועל יוצא מהגידול המשמעותי בצבר הסכמי המסגרת, אשר משפיעים על היעילות התפעולית ותוצאות הפעילות ברבעון".

דרורי הוסיף, כי "אנו ממשיכים לעבוד במרץ כדי להתמודד עם האתגרים העיקריים שאליהם אנו נחשפים, כגון תמהיל מוצרים ייחודי, הסמכות חלקים חדשים ושינויים בדרישות הלקוחות. אנו ממשיכים לחוות ביקושי שוק גבוהים, וכפי שציינו בעבר, הקבוצה ממשיכה במיקוד להיערכות לקראת השינויים החלים בעולם התעופה, על-ידי הרחבת סל המוצרים שאותו אנו מספקים".