הפנימה שזה לא כלכלי? אסוס מפסיקה לספק משלוחים עד הבית

"החל מיום שני 17 ביוני, אסוס לא תספק יותר שירותי הפצה עד הבית. כל ההזמנות יימסרו בנקודות חלוקה", כתבה ענקית קמעונאות האונליין הבריטית בהודעה ללקוחות

אתר ASOS / צילום מסך
אתר ASOS / צילום מסך

הפנימה שזה לא כלכלי? אסוס, ענקית קמעונאות האונליין הבריטית, מעדכנת את לקוחותיה כי היא מפסיקה לספק משלוחים עד הבית. הבשורה הזו מגיעה לאחר תקופה מאתגרת עבור הקמעונאית הבריטית, שרווחיה נשחקו על רקע התחרות, מבצעי העומק וריבוי ההחזרות שהיא מאפשרת.

"החל מיום שני 17 ביוני, אסוס לא תספק יותר שירותי הפצה עד הבית. כל ההזמנות יימסרו בנקודות חלוקה", כותבת אסוס בהודעה שנשלחה ללקוחות.

אסוס היא קמעונאית מסחר מקוון שמוכרת פריטי אופנה לקהל צעיר. היא משלבת מכירה של מותגי אופנה בינלאומיים ומותג פרטי משלה.

אסוס מרכזת עניין לא רק בגלל ההצלחה המרשימה בישראל, אלא בעיקר בזכות העובדה שהיא פורצת דרך ונחשבת לסמן ימני לשוק קמעונאות האופנה המקוון בעולם כולו. העובדה שהיא מפסיקה לבצע שירותי הפצה עד בית הלקוח, עשויה להשפיע גם על המתחרות שלה, וככל הנראה אינה כלכלית עבורה.

אסוס פופולרית במיוחד בקרב הצרכנים הישראלים, כשלפי הערכות בענף היקף המכירות שלה בישראל עשוי להגיע בתוך שלוש שנים למיליארד שקל - סכום בלתי נתפס במונחי קמעונאות אופנה מקומית, שמשתווה בסדר הגודל רק לקבוצות אופנה כמו קסטרו-הודיס או פוקס.