האו"ם: הראיות בפרשת רצח העיתונאי מצביעות על אחריות של הנסיך

אגנס קלאמרד, נציגת האו"ם המיוחדת להוצאות להורג מחוץ לכותלי בין המשפט, קראה למדינות העולם להרחיב את הסנקציות על ערב הסעודית כך שיכללו גם את הנסיך באופן אישי ונכסיו הפרטיים אלא אם יוכיח כי אין לו כל קשר או אחריות על פרשת הרצח

יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן / צילום: Reuters
יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן / צילום: Reuters

חוקרי הזכויות של האו"ם אמרו היום (ד') כי הראיות בפרשת רצח העיתונאי הסעודי בטורקיה מצביעות על אחריות נסיך הכתר מוחמד בין סלמאן ובכירים אחרים בממשל הסעודי למקרה.

מהממלכה הסעודית לא נמסרה תגובה מיידית בנוגע לדוח בין מאה העמודים מהאו"ם שנשלח לשם מראש, אך נציגי ערב הסעודית הכחישו באופן קבוע את ההאשמות על כך שהנסיך בין סלמאן מעורב בצורה כלשהי בפרשה.

כלת פרס נובל לשלום העיתונאית תוואקול קרמן עם תמונת חאשוקג'י / צילום: Osman-Orsal
 כלת פרס נובל לשלום העיתונאית תוואקול קרמן עם תמונת חאשוקג'י / צילום: Osman-Orsal

אגנס קלאמרד, נציגת האו"ם המיוחדת להוצאות להורג מחוץ לכותלי בין המשפט, קראה למדינות העולם להרחיב את הסנקציות על ערב הסעודית כך שיכללו גם את הנסיך באופן אישי ונכסיו הפרטיים. זאת, אלא אם יוכיח כי אין לו כל קשר או אחריות על פרשת הרצח.

חשוקג'י, העיתונאי שנרצח, היה מבקר בולט של הנסיך הסעודי ובעל טור אישי בוושינגטון פוסט. הוא נראה לאחרונה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר כשנסע לשם על מנת לקבל מסמכים עבור חתונתו העתידית. גופתו בותרה והוסרה מבניין הקונסוליה, שאריותיה לא נמצאו, כך מסר נציג הקונסוליה.

"מדינת ערב הסעודית אחראית על הרצח תחת חוקי זכויות אדם בינלאומיים", כתבה קלאמרד בדוח שבוסס על שישה חודשי חקירה. "יש ראיות מבוססות הדורשות חקירה אף מעמיקה יותר, כולל חקירת נסיך הכתר עצמו".