מח"ש: ראיות שהקליע שהרג את סלומון טקה ז"ל ניתז מהקרקע

בהודעה שהוציאה מח"ש לאחר פגישה עם בני משפחת טקה נמסר כי הבדיקות שבוצעו "תומכות בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, ונתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח" • לצד זאת הובהר כי החקירה נמשכת, ועדיין לא ניתן לגבש תמונה סופית על נסיבות הירי • עוד הובהר כי פרסומים שונים על עברו הפלילי של טקה הם שגויים

יוצאי אתיופיה מפגינים על הירי בסלומון טקה ז"ל / צילום: שלומי גבאי, וואלה
יוצאי אתיופיה מפגינים על הירי בסלומון טקה ז"ל / צילום: שלומי גבאי, וואלה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (ב') כי הראיות מחזקות את החשד כי הקליע שהרג את סלומון טקה ז"ל ניתז מהקרקע, אך מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים.

לפני זמן קצר הסתיימה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים פגישה בין בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל ובאי-כוחם לבין מנהלת מח"ש, עו"ד קרן בר-מנחם, והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד מומי למברגר. בפתח הפגישה הביעו נציגי מח"ש והפרקליטות השתתפות בצערה העמוק של המשפחה.

לפי הודעת מח"ש, במסגרת הפגישה שמעו נציגי מח"ש והפרקליטות בהרחבה את טענות בני המשפחה ואת בקשותיהם. במהלך הפגישה הודגשה החשיבות הרבה בקיום שיח עם בני המשפחה, במגבלות המתחייבות לנוכח השלב בו מצויה החקירה. בפגישה נמסר כי החקירה מצויה בשלב מתקדם לקראת העברה לבחינת פרקליטות מח"ש.

לפי הודעת מח"ש, "בתוך כך, נמסר לבני המשפחה כי במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי ובחינת הזירה על-ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלה תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער".

לצד זאת הובהר כי החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטרגית. "כן הובהר כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה".

מח"ש הזמינה את המשפחה ואת באי-כוחה להמשיך לעמוד עימה בקשר. כן עדכנה מח"ש כי פרסומים שונים בתקשורת אודות עברו הפלילי של המנוח הם שגויים. בנסיבות העניין, הוחלט כי מח"ש תקיים בדיקה בנוגע לכך.

נזכיר כי הירי בטקה הצית מחאה נרחבת של יוצאי אתיופיה נגד המשטרה בכל רחבי הארץ. בעקבות בקשת משפחתו של טקה, המחאה הופסקה לימי השבעה על בנם.