Qualitest הישראלית נמכרת לקרן ברידג'פוינט ב-420 מיליון דולר

סכום העסקה – לפי דיווח ברויטרס • החברה הישראלית הוקמה לפני 22 ועוסקת בבדיקות תוכנה ואבטחת איכות

חברת Qualitest הישראלית, העוסקת בבדיקות תוכנה ואבטחת איכות, הודיעה היום (ד') כי קרן ההשקעות הפרטית Bridgepoint רכשה את השליטה בה. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי דיווח ברויטרס, הוא עומד על 420 מיליון דולר. ברידג' פוינט רכשה את השליטה מחברת Marlin Equity Partners, שהחזיקה בשליטה בחברה עד כה.

לא ברור אם חלק מהסכום ייכנס לקופת החברה, או שהקרן תשקיע סכום כסף נוסף, מכיוון שבקווליטסט מסרו בהודעה לעיתונות כי ישתמשו בסכום ההשקעה על-מנת להרחיב את אסטרטגיית הרכישות של החברה, לפתח מוצרים נוספים ולהשקיע בעובדים.

בברידג' פוינט מעריכים כי השוק בו קווליטסט פועלת צפוי לצמוח ב-13% בשנה, בשל הצרכים הגוברים של השוק העולמי במיקור חוץ, בו ביצועי תוכנה הפכו לקריטיים מבחינה עסקית.

לפי הודעת קווליטסט, היא משרתת "כמה מהמותגים הגדולים והבינוניים החדשניים ביותר בתחומי הטכנולוגיה, השירותים הפיננסיים, הקמעונאות, הטלקום, הבריאות, הביטוח, התעופה, המדיה והתשתיות".

החברה הוקמה ב-1997 ומחזיקה משרדים בישראל, ארה"ב, בריטניה והודו. יש לה 3,000 עובדים, מתוכם 1,500 בישראל. בעבר היא רכשה את קבוצת Experior, החברה היחידה המוסמכת לבדיקות SAP בבריטניה; ואת Pytheus האמריקאית, העוסקת בתחום בדיקות סייבר ובדיקות אבטחת סייבר.

נורם מריט, מנכ"ל החברה, אמר היום כי "אנחנו נרגשים מכך שמצאנו בברידג' פוינט שותפה לצמיחה שלנו. הם משקיעים שרוצים לעבוד עם צוותי הנהלה חזקים, ויש להם היסטוריה של השקעות בשווקים עם פוטנציאל צמיחה גבוה".

חביאר רוברט, ראש פעילות ההשקעות של ברידג' פוינט בבריטניה ושותף בחברה, מסר כי "אנחנו חולקים את השאיפות של ההנהלה להרחיב את פלטפורמת קווליטסט דרך שילוב של צמיחה אורגנית ומיזוגים ורכישות. בשוק בו הטכנולוגיה משבשת כל תעשייה, נחוצים סטנדרטים חדשים לאיכות, וקווליטסט יוצאת דופן ברמת המומחיות שלה".