ה-FTC צפויה להכריז על קנס של 5 מיליארד דולר לפייסבוק

בנוסף לקנס, דווח כי במסגרת ההסכם פייסבוק תחויב להקים דירקטוריון שמטרתו לפקח על השמירה על פרטיות המשתמשים בחברה • ייתכן כי הקנס יוכרז באופן רשמי לפני שפייסבוק תכריז על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני מחר בלילה • הקנס יוטל על פייסבוק בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, במסגרתה פרטים אישיים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לחברת הייעוץ הפוליטית

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: רויטרס, Leah Millis
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: רויטרס, Leah Millis

רשות הסחר הפדרלית (ה-FTC) צפויה להכריז כבר השבוע על הסכם פשרה עם פייסבוק , במסגרתו יוטל עליה קנס בגובה של 5 מיליארד דולר, כך לפי דיווחים. בנוסף לקנס, דווח כי במסגרת ההסכם פייסבוק תחויב להקים דירקטוריון שמטרתו לפקח על השמירה על פרטיות המשתמשים בחברה. ייתכן שהקנס יוכרז באופן רשמי לפני שפייסבוק תכריז על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני מחר בלילה.

הקנס יוטל על פייסבוק בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, במסגרתה פרטים אישיים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לחברת הייעוץ הפוליטית. הוא צפוי להיות הגבוה ביותר שה-FTC הטיל אי-פעם, אך בכל זאת זכה לביקורת ממחוקקים בארה"ב שטענו שהוא נמוך מדי יחסית למחזור הכספי של פייסבוק. אנליסטים צופים שהחברה תכריז מחר על הכנסות רבעוניות של 16.5 מיליארד דולר, ועל רווח נקי של 5.4 מיליארד דולר. לפי דיווחים, הסכם הפשרה עם פייסבוק עבר ברוב רפובליקני ב-FTC של שלושה מול שני הנציגים הדמוקרטים שהתנגדו למהלך.

אמש, ה-FTC הכריזה על פשרה גם עם חברת אקוויפקס בעקבות פרצת אבטחה ב-2017 שחשפה מידע אישי של 150 מיליון אמריקאים, במסגרתה החברה נדרשה לשלם קנס של 700 מיליון דולר. הרשות צפויה להגיע בקרוב גם לפשרה עם יוטיוב בעקבות הפרות של חוקי הגנת הפרטיות על ילדים.

בתוך כך, באתר דה ורג' דווח כי באפליקציית מסנג'ר קידס של פייסבוק התגלה באג שאפשר לילדים לדבר עם משתמשים שהוריהם לא אישרו - דבר שהאפליקציה אמורה למנוע. הדבר התאפשר באמצעות קבוצות צ'ט, שאפשרו לילד שהקים את הקבוצה להוסיף אליה כל משתמש שהוריו אישרו, גם אם הוריהם של שאר הילדים בקבוצה לא אישרו את האינטראקציות.

לפי הדיווח, בשבוע האחרון פייסבוק סגרה את קבוצות הצ'ט הללו ושלחה התראות להורים, אך לא פרסמה את הנושא באופן פומבי. פייסבוק אישרה את הדברים לדה ורג' ואמרה כי שלחה את ההודעה לאלפי משתמשים בימים האחרונים.

לא ברור ממתי הבאג היה קיים באפליקציה, שמאשרת צ'טים קבוצתיים מדצמבר 2017. מדובר בנושא בעייתי ורגיש במיוחד מאחר שהאפליקציה נועדה לשימוש של ילדים מתחת לגיל 13, שמוגנים בארה"ב תחת חקיקה ייחודית.