אחרי המעבר למחנה הדמוקרטי: ח"כ סתיו שפיר התפטרה מן הכנסת

בעקבות מעברה של שפיר דרש ממנה מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני להתפטר מן הכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה • עם התפטרותה של שפיר, ח"כ מרב מיכאלי תיכנס בחזרה לכנסת ה-21

סתיו שפיר / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
סתיו שפיר / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ח"כ סתיו שפיר הגישה היום (ג') מכתב התפטרות מן הכנסת ה-21 לקראת ההתמודדות ברשימת המחנה הדמוקרטי לקראת הכנסת ה-22. שפיר עזבה את מפלגת העבודה, אחרי שלחצה על יו"ר המפלגה עמיר פרץ לפעול לאיחוד עם רשימתו של אהוד ברק ועם מפלגת מרצ. כאשר לא עלה בידיה להוביל את העבודה פנימה, המשיכה לקרוא לח"כ איציק שמולי להצטרף אליהם, אך גם זה לא צלח, ושמולי הודיע כי יישאר במפלגת העבודה.

בעקבות מעברה של שפיר דרש ממנה מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני להתפטר מן הכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה. יצוין כי ממילא סכום מימון המפלגות לא יכול היה לעבור יחד עם שפיר, ודובר רק בעניין פורמלי, שכן בשלב הזה הכנסת נמצאת בפגרת בחירות, ואין משמעות לעבודה בוועדות ובמליאה.

אולם גם בוועדת הבחירות פרסמו הודעה ממנה עולה ספק אם שפיר יכולה להישאר רשומה תחת מפלגת העבודה, ומפאת החשש שהתמודדותה במסגרת המחנה הדמוקרטי תיפסל אם היא לא תתפטר מן הכנסת, החליטה שפיר בסופו של דבר להתפטר.

ח"כ מרב מיכאלי תיכנס בחזרה לכנסת ה-21, אולם כאמור, לדבר יש משמעות מוגבלת, שכן בעוד פחות מ-50 יום ייערכו הבחירות. מיכאלי נמצאת במקום הרביעי במפלגה, כך שאם מפלגת העבודה תעבור את אחוז החסימה, מקומה של מיכאלי מובטח.