הטיסה של מניית חלל הקדימה את השיגור המוצלח: כמעט 40% בעשרה ימים

חלל תקשורת, שהלוויין "עמוס 17" שבבעלותה שוגר הלילה בהצלחה, מפעילה עוד שלושה לווייני תקשורת בחלל "עמוס 3" ו"עמוס 4" שבבעלותה, וכן "עמוס 7", שאותו היא חוכרת ל-4-5 שנים • הלוויין הרביעי צפוי להגדיל באופן משמעותי את הכנסות החברה

לוויין התקשורת הישראלי "עמוס 17" שוגר הלילה לחלל בהצלחה, מקייפ קנברל שבפלורידה.

את השיגור ביצעה חברת ספייס-אקס (SpaceX) האמריקאית באמצעות הטיל פלקון 9. הלוויין, שיוצר בידי חברת בואינג האמריקאית, מתוכנן להתמקם בנקודה שמיים 17 מעלות מזרח, מעל יבשת אפריקה. 

הלוויין שוגר בשעה 2:33 שעון ישראל, ולדברי חלל תקשורת, מהלך השיגור התבצע באופן תקין, והלוויין נפרד מהשלב השני של המשגר כ-33 דקות לאחר השיגור. על-פי התוכנית, הלוויין שומר על קשר רציף עם תחנת הקרקע, ועושה את דרכו בכוחות עצמו לנקודת המסלול המיועדת. במשך שלושה שבועות לאחר השיגור הוא צפוי להגיע לנקודה ולהשלים את הבדיקות הנדרשות. בתום תקופת הבדיקות, שצפויה לארוך כשלושה חודשים, יועבר הלוויין לנקודת המסלול 17 E לקראת תחילת פעילותו המסחרית. 

"עמוס 17" אמור להשלים את ניסויי השידור בתוך כחודשיים ולאחר מכן להתחיל לפעול במתכונת מלאה. לדברי דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת, שיגורו המוצלח של עמוס 17 הוא התיקון והחזרה לצמיחה של החברה.

חלל תקשורת, שהלוויין נמצא בבעלותה, מפעילה כיום שלושה לוויינים בשמיים - את "עמוס 3" ו"עמוס 4" שבבעלותה וכן את "עמוס 7" אותו היא חוכרת לתקופה של 4-5 שנים. 

עוד מוסיף פולק כי השיגור המוצלח, הטכנולוגיות החדשות, הפוטנציאל העסקי והצוות המקצועי שמוביל את החברה הם גאווה למדינת ישראל והבטחה להמשך דרכה וצמיחתה של החברה. 

"מקווים להסכמים עם חברות כמו פייסבוק"

מניית חלל רשמה התאוששות דרמטית לקראת שיגורו של "עמוס 17" והשלימה עד היום זינוק של 155% מתחילת 2019 - כמעט 40% עלייה בעשרת הימים שקדמו לשיגור. מחירה הנוכחי של המניה משקף לחברה שווי של 320 מיליון שקל. עם זאת, בחמש השנים האחרונות רשמה המניה ירידה של כמעט 70%. היום פתחה המניה את המסחר בעלייה חדה, אבל בהמשכו עברה להיסחר בירידה.

השיגור הנוכחי הוא הראשון שמבצעת החברה מאז שהתפוצץ הלוויין הקודם שלה, "עמוס 6", לקראת שיגורו לחלל בספטמבר 2016. בתדריך שלפני השיגור סיפר מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק, כי על "עמוס 6 ז"ל היה לנו הסכם מדהים עם פייסבוק, לאינטרנט לכל אחד באפריקה. זה היה הסכם חלום. אני עוד זוכר את הפיצוץ של עמוס 6, ואיבדנו את ההסכם הזה, אבל אני מקווה שנוכל לעשות את זה עם עמוס 17".

פולק הוסיף כי "בעקבות התקלה בעמוס 6, פייסבוק החליטו שהם לא מתקשרים יותר עם לקוחות לפני שיגורי הלוויינים. אנחנו מקווים שאחרי השיגור, יבשילו הסכמים עם חברות כמו פייסבוק". הוא גם אישר כי כבר נעשתה פנייה לפייסבוק בעניין. היום ציין פולק כי שיגורו המוצלח של עמוס 17 הוא התיקון והחזרה לצמיחה של החברה.