12 מיליון שקל לתכנון התחדשות עירונית: מי הערים שזכו בתקציב?

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקצה 12 מיליון שקל לתכנון של כ-50 אלף יחידות דיור בשמונה ערים ברחבי הארץ: טבריה, צפת, חיפה, כפר-סבא, פתח-תקווה, רמת-גן, גבעתיים וחולון

חיים אביטן, ראש הרשות להתחדשות עירונית / צילום: שלומי יוסף
חיים אביטן, ראש הרשות להתחדשות עירונית / צילום: שלומי יוסף

הרשות להתחדשות עירונית בראשות חיים אביטן הודיעה על הקצאה של 12 מיליון שקל לתכנון פרויקטים נבחרים של התחדשות עירונית ב-8 ערים. זאת במסלול תכנון שכונתי הכולל תוכניות מתאר ומסמכי מדיניות להתחדשות עירונית.

לפי הצפי, הרשות תתקצב תכנון של 32,289 יחידות דיור חדשות, שיתווספו ל-20,057 יחידות דיור קיימות בשמונה ערים ברחבי הארץ.

"הערים שנבחרו הן בעלות פוטנציאל להתחדשות עירונית, או כאלה בהן קיים סיכון סיסמי ואין כדאיות כלכלית. לאחר תכנון התוכניות או מסמכי המדיניות בשכונות הוותיקות של הערים, יזמים פרטיים יקדמו תכנון מפורט ויוציאו לפועל את הבנייה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ולאחר קבלת הסכמה מבעלי הדירות", נמסר בהודעת הרשות.

בעיר טבריה יתוכננו 4,000 יחידות דיור (מתוכן 3,000 חדשות) בשכונת קריית משה הנמצאת בסמוך למרכז העיר. כחלק מהתכנון, מוצעת גם תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה. העיר צפת ביקשה לחדש את שכונת כנען הממוקמת בסמוך לעיר העתיקה, ושחלק ממבניה הוקמו בשנות ה-50. לפי התכנון ייבנו 5,100 יחידות דיור, מתוכן 3,952 תוספתיות והשאר קיימות.

העיר חיפה הגישו בקשה לתכנון של 4,800 דירות חדשות בשכונת קריית שפרינצק ובשכונת רמת שאול, שבמורדות הכרמל. אלה ייבנו לצידן של 4,200 יחידות הקיימות בשכונות.

בפתח-תקווה יחודש חלק משכונת יוספטל שסמוכה לכביש 40. כאן התכנון הוא להקמת 4,700 יחידות דיור חדשות, לצידן של 1,256 יחידות קיימות. חולון מעוניינת לחדש את שכונת ג'סי כהן הישנה, עם הוספת 3,500 יחידות דיור חדשות, לצד 3,500 יחידות דיור קיימות.

בכפר-סבא התוכניות כוללות מתחם במרכז העיר ברחוב ויצמן. ברמת-גן - חלק משכונת עמיד, ובגבעתיים - מתחם בשכונת בן-גוריון. בכל אחת מאלה מדובר במספרים עצומים של אלפי יחידות דיור.