תמ"א 38/2 ברמת החייל בתל אביב: 21 דירות במקום 8

לבניין המקורי היו זכויות בנייה שלא נוצלו, ולכן הדיירים יכלו לבחור אם לקבל דירת גן או דירה בקומה גבוהה יותר בשטח 140 מ"ר

סיפור בעלי הדירות: 

סער גל, מנציגות הדיירים, מספר: "הכל התחיל כאשר נולדה תוכנית תמ"א 38 הריסה ובנייה, וראינו שהבניין שלנו יכול להתאים לפרויקטים מהסוג הזה. עברנו תהליך של הקמת נציגות, והסברנו לדיירים ולבעלי הדירות על היוזמה, ואחרי שאספנו את הסכמות הדיירים, פנינו לכמה יזמים לקבל הצעות. בסופו של דבר התקבלה הצעתו של רם אדרת. הבניין הוא ישן, עם תשתיות רעועות שכבר ממש היו חייבות חידוש. היתרון הגדל בשכונה, הוא שיש תוכנית הרחבות ללא קשר לתמ"א, וכיוון שהרחבות שבבניין שלנו כמעט ולא נוצלו, ניתן היה להוציא אל הפועל פרויקט עם תמורות מאוד יפות לדיירים".

התמורה ליזם:

בבניין החדש יבנו סה"כ 21 דירות, כך שליזם יישארו 13 דירות, ובכללן 3 דירות גן ו-2 פנטהאוזים.

התמורה לדיירים:

לבעלי הדירות ניתנה אפשרות לבחור בין דירת גן בשטח של כ-125 מ"ר + גינה, לבין דירה בקומה גבוהה יותר בשטח של כ-140 מ"ר + מרפסת. חמישה בעלי דירות בחרו לקבל דירות גן ושלושה בחרו לקבל דירה גדולה יותר עם מרפסת. בנוסף, מקבל כל בעל דירה חניה רגילה בחניון תת קרקעי ומחסן. היזם ישלם לכל בעלי הדירות את דמי השכירות בתקופת הפינוי ואת הוצאות ההובלה מהדירה וחזרה.

לו"ז:

שולמו אגרות והיטלים כך שהיתר צפוי להתקבל בימים הקרובים. נחתם הסכם ליווי בנקאי עם בנק הפועלים, כך שמיד לאחר קבלת היתר הבנייה אמורים להוציא הודעת פינוי לבעלים.

מיקום מדויק: רחוב הרוגי מלכות 10-12, רמת החייל, תל אביב

מצב קיים: 8 דירות קיימות בשטח של פחות מ-70 מ"ר; שתי כניסות. שתי קומות, בניין ישן ללא חניה, ללא מעלית.

יזם: תנופה בעיר בע"מ מקבוצת רם אדרת בע"מ

אדריכל: ארז אלה

עו"ד הדיירים: עו"ד רועי שובל ממשרד שובל יושע