פפר מתרחב: מאפשר ללקוחותיו להשקיע ישירות במאה המניות הגדולות בארה"ב

הבנק הדיגיטלי של לאומי השיק את "פפר אינווסט", שמאפשר לרכוש מניות ממדד S&P 100, בעלות של 50 שקל עד 50 אלף שקל לעסקה בודדת, עם דמי ניהול שנתיים של 0.8% וללא עמלות מינימום • "אנחנו רוצים להנגיש את השוק"

 מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פפר / צילום: שלומי יוסף
מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פפר / צילום: שלומי יוסף

הבנק הדיגיטלי של בנק לאומי , פפר, מרחיב את השירותים שלו לעולם המסחר במניות זרות. הבנק הדיגיטלי, בניהולה של מיכל קיסוס הרצוג, הודיע היום (א') כי יאפשר לציבור לקוחותיו לרכוש מניות זרות שנכללות במדד ה-S&P 100 בעסקאות שנעות מ-50 שקל בלבד וללא עמלות מינימום.

בפפר מתהדרים בכך שרק פינטקים יודעים להציע כיום את שיציעו תוך שהם מתחייבים כי הציבור שירכוש את המניות הזרות דרכם ישלם עמלת דמי ניהול של 0.8% בשיעור שנתי, שישולמו מדי רבעון, ללא עמלות קניה או מכירה וללא דמי משמורת ועלויות אחרות. "זה המחיר למוצר הזה והוא לא ישתנה לגבי השירות הזה", אומר הבנק. "אנו רוצים להנגיש את השוק".

השירות החדש שפפר מציע, מאפשר לרכוש גם חלקי מניה, או "שברי מניה", כדברי הבנק הדיגיטלי, בעלות של 50 שקל עד 50 אלף שקל לעסקה בודדת. המכירות או הקניות מתבצעות פעם אחת ביום, שעתיים לפני תום המסחר. בפפר מאפשרים ללקוח מסוים לרכוש שברי מניה באמצעות ריכוז הבקשות של הלקוחות של פפר ושיוך של חלקי המניה ללקוח בעת ביצוע העסקה בפועל. פפר לא מגבילים את היקף התיק המלא, כי אם רק את היקף העסקה האחת. השימוש ברכישת מניות ב"פפר אינווסט" תתאפשר רק ללקוחות מגיל 18 ומעלה.

חשבון דולרי ייעודי לכל לקוח

הרכישה של המניות מתבצעת באופן מקוון ודיגיטלי במלואו, כשהמערכת של פפר לא מגבילה את מספר המכירות והרכישות שהלקוח מבצע, ואין בגינן תשלום נוסף. את העסקאות מבצע הבנק באמצעות חשבון דולרי ייעודי, שייפתח לכל לקוח של שירותי פפר אינווסט. בבנק מצהירים כי "בהמשך, פפר אינווסט צפויה להרחיב את קטלוג המניות, ואף לאפשר מסחר בקרנות סל מובילות בארה"ב (ETF)". השירות החדש פתוח רק ללקוחות פפר.

בבנק אומרים כי ברצונם לפתוח את עולם ההשקעות לקהל רחב, שרוצה דיגיטל ובסכומים קטנים, גם לכאלה שאין להם כסף גדול. בכך הם מכוונים לציבור הרחב, שברובו לא משקיע במניות, ודאי לא באופן ישיר. אמנם כמעט כל הציבור הישראלי חשוף לשוקי המניות בארץ ובעולם דרך החיסכון הפנסיוני שלו וגם דרך קופות "חיסכון לכל ילד". ואולם, בבנק לאומי מספרים כי רק 10% מלקוחות הבנקים בישראל מחזיקים ישירות במניות בארץ או בעולם, כולל דרך קרנות נאמנות.

כלומר, בעוד הציבור בישראל מחזיק בעקיפין בכ-451 מיליארד שקל במניות בארץ ובחו"ל דרך אפיקי החיסכון לטווח ארוך החדשים וקרנות הפנסיה הוותיקות, הרי שבכל הנוגע להשקעה ישירה ובאופן פרטי, מדובר במשחק שבו משתתפים רק אחד מכל עשרה ישראלים. אגב, חלק ניכר מהחשיפה של החיסכון הפנסיוני לחו"ל נעשה דרך הרכיב המנייתי, כשבגופים רבים מציגים החזקה מנייתית בחו"ל הגדולה מההחזקה במניות בארץ.

על רקע זה, נציין כי בפפר רואים במהלך החדש גם מכשיר לימודי להשקעה בשוק ההון ולהסרת חששות הציבור מהשקעה ישירה בשוקי ההון.