סתיו הקריפטו: הביטקוין צנח מתחת ל-8,500 דולר - שפל של 3 חודשים

מחירו של המטבע המוביל בשוק הקריפטו צנח אתמול יותר מ-10%, לרמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע יוני • הצניחה נרשמה יומיים בלבד לאחר שהחברה האם של בורסת ניו יורק השיקה את בורסת Bakkt, שמציעה מסחר בחוזים עתידיים על הביטקוין

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

צניחה של יותר מ-10% אתמול (ג') בערב במחירו של הביטקוין, המטבע המוביל בשוק המטבעות הדיגיטליים, הורידה אותו לשפל של 3 חודשים. בסביבות 23:00 בלילה אתמול נע שער הביטקוין (BTC) סביב 8,370 דולר - מחירו הנמוך ביותר של המטבע מאז 14 ביוני השנה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

היום בבוקר (ד') נסחר הביטקוין במחיר מעט גבוה יותר, בסביבות 8,520 דולר, המשקף למטבע שווי שוק של 153 מיליארד דולר - קרוב ל-69% משוויו של כלל שוק מטבעות הקריפטו, המונה כיום 2,895 מטבעות שונים.

מטבעות קריפטו אחרים, המכונים בשוק "אלטים" כי הם מציעים אלטרנטיבה לביטקוין, נפלו גם הם במהלך המסחר אתמול. את'ר (ETH), המטבע השני בגודלו בשוק, צנח אתמול בכ-20%, וכך גם המטבעות ביטקוין קאש (BCH) ולייטקוין (LTC).

על פי ניתוחים טכניים, הביטקוין פרץ אתמול רמת התנגדות מפתח, כשירד מתחת למחיר של 9,000 דולר. לדברי אנליסטים בתחום הקריפטו, הירידה מתחת לרף זה הובילה לגל של מכירות בשוק.

השקת Bakkt פותחת שער לשוק

צניחת המחיר נרשמה יומיים בלבד לאחר שאינטרקונטיננטל אקסצ'יינג', החברה האם של בורסת ניו יורק (NYSE), השיקה את Bakkt - זירת מסחר המציעה חוזים עתידיים על הביטקוין. החוזים הנמכרים ב-Bakkt ניתנים ל"מסירה פיזית" - כך שבמועד הפקיעה שלהם, התשלום תמורתם ניתן בביטקוין. זאת בניגוד לחוזים עתידיים מבוססי ביטקוין שהשיקה לפני כשנתיים בורסת CME משיקגו, ובהם התשלום לאחר פקיעת החוזים ניתן במזומן.

עבור משקיעים רבים, שעד כה היססו אם לסחור במטבעות קריפטו, השקת Bakkt פותחת שער לשוק. עם זאת, היכולת של סוחרי החוזים העתידיים להמר על ירידת מחירו של הביטקוין עשויה לדחוף את מחיר הביטקוין לרמות נמוכות יותר.

הביטקוין ידוע בתנודתיות הרבה של מחירו לאורך 10 שנות קיומו. בדצמבר 2017 נסק הביטקוין לשיא של כל הזמנים, כשמחירו זינק מעל ל-20 אלף דולר, אבל בשנה שלאחר מכן הוא צנח ביותר מ-70%, בתקופה שזכתה לשם "חורף הקריפטו". במחצית הראשונה של 2019 הביטקוין התאושש משמעותית, וגם לאחר הצניחה אתמול, מחירו נותר יותר מכפול מזה שהיה בתחילת השנה. האם המגמה הנוכחית מבשרת את "סתיו הקריפטו"? ימים יגידו.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.