מפסיקה להתפשט: פוראבר 21 פנתה להגנה מפני פשיטת רגל

התפשטות הנדל"ן האגרסיבית של רשת האופנה מעיקה על עסקיה • החברה מבקשת לסגור 178 מסניפיה בארה"ב, ומצטרפת לרשימה של קמעונאיות שמנצלות את הפנייה לצ'פטר 11 כדי להיפטר מחנויות לא רווחיות

פוראבר 21 / צילום: שאטרסטוק
פוראבר 21 / צילום: שאטרסטוק

רשת האופנה פוראבר 21 הודיעה אתמול (א') כי הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לפי צ'פטר 11. קמעונאית האופנה גייסה 275 מיליון דולר מהמלווים הנוכחיים שלה, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ו-75 מיליון דולר בהון חדש מ-TPG וכן מקרנות נוספות, כדי לסייע לה לממן את הליכי פשיטת הרגל.

דובר הרשת מסר כי החברה ביקשה אישור לסגור 178 מהחנויות שלה בארה"ב. פוראבר 21, שהתרחבות הנדל"ן האגרסיבית שלה הכבידה עליה מבחינה פיננסית, מחזיקה ב-815 חנויות ברחבי העולם.

החברה היא השוכרת השביעית בגודלה אצל בעלת הקניונים סיימון פרופרטי גרופ. החברה מתכננת לצאת מרוב המקומות שבהם היא פעילה באסיה ובאירופה. היא תמשיך לפעול במקסיקו ובאמריקה הלטינית. היא אינה מתכננת לצאת מהשווקים העיקריים שלה בארה"ב. 

פוראבר 21 היא אחת מרשימה הולכת וגדלה של קמעונאיות, לרבות בארניז ו-Mattress Firm, שפונות להגנה מפני פשיטת רגל כדי לצמצם את דריסת הרגל שלהן. מעבר הקונים לקניות מקוונות והתרחקותם מהקניונים הותירו קמעונאיות רבות עם חנויות לא רווחיות שקשה להיפטר מהן.

החברה מלוס אנג'לס נוסדה ב-1984. היא פעילה בתחום "אופנה מהירה": מציעה לעתים תכופות סגנונות חדשים של אופנה במחירים זולים. קונים יכולים למצוא באתר שלה שמלות ב-25 דולר וחולצות ב-10 דולר.