הפקקים יירגעו? 61% מההייטקיסטים אומרים שהם לא מעוניינים לנסוע בקארפול

סקר שנערך בקרב 367 עובדי הייטק ימים אחדים לפני כניסת מיזם "נתיב פלוס" לתוקף, בחן את מידת נכונותם של העובדים להשתמש בתחבורה הציבורית או בתחבורה שיתופית

פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי
פקקים באיילון / צילום: תמר מצפי

רוב עובדי ההייטק לא מתכוונים לוותר על נסיעה לבד ברכב הפרטי ולעבור לנסיעות שיתופיות או לתחבורה הציבורית. כך עולה מסקר של מחלקת המחקר של "אנשים ומחשבים", בראשותו של יהודה קונפורטס.

הסקר, שנערך בקרב 367 עובדי הייטק ימים אחדים לפני כניסת מיזם "נתיב פלוס" לתוקף, בחן את מידת נכונותם של העובדים להשתמש בתחבורה הציבורית או בתחבורה שיתופית. 84% מתוך הנסקרים מגיעים לעבודה ברכב פרטי לבד, ונראה כי המצב לא ישתנה בהרבה. כ-61% מהנסקרים השיבו שלדעתם לא ייסעו בקרוב בנסיעות שיתופיות.

כשנשאלו מה יגרום להם לשנות את דעתם ולנסוע יחד לעבודה, 34% השיבו שאם יידעו שהדבר יחסוך להם זמן נסיעה, כ-13% השיבו "חוק שיכריח אותי להשבית את המכונית שלי יום בשבוע", והיתר ציינו פרמטרים נוספים כגון חיסכון בכסף, או אפליקציה שתסדיר את הנושא כמו שווייז עשה בתחום הניווט והשפעה סביבתית.

מבין אלו שענו כי יעדיפו להמשיך לנסוע לבד לעבודה, התשובות העיקריות היו "אני משתמש ברכב בשעות העבודה" (כ-27%), "הרגל" (כ-18%) ו"רוצה פרטיות במכונית" (כ-16%).