פייסבוק ממשיכה לדחוף את ליברה: צוקרברג יעיד היום בקונגרס האמריקאי

בשימוע בקונגרס יתבקש מנכ"ל פייסבוק להשיב על שאלות בנוגע להשפעת החברה על שירותים פיננסיים ומגזר הדיור ותוכנית המטבע הדיגיטלי ליברה • "אם אמריקה לא תהיה חדשנית, המנהיגות שלנו בתחום הפיננסי אינה מובטחת"

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק /צילום: רויטרס ReutersTV
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק /צילום: רויטרס ReutersTV

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, צפוי להתייצב היום בפעם השלישית לשימוע מול מחוקקים אמריקאים. הפעם השימוע ייערך בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס, ויעסוק בתוכניות פייסבוק בתחום הקריפטו והמטבע ליברה שהחברה מעוניינת להשיק. הדברים שצוקרברג צפוי לשאת בפתיחת השימוע, לפני שיתחיל שלב השאלות והתשובות מול חברי הוועדה, התפרסמו מראש.

"בעוד אנחנו דנים בסוגיות האלה, שאר העולם לא מחכה. סין נעה במהירות לקראת השקת רעיונות דומים בחודשים הקרובים", נכתב בדברי הפתיחה של צוקרברג. "ליברה תהיה מגובה בעיקר על ידי דולרים, ואני מאמין שזה יחזק את המנהיגות הפיננסית של ארה"ב, ואת הערכים הדמוקרטיים שלנו ברחבי העולם. אם אמריקה לא תהיה חדשנית, המנהיגות שלנו בתחום הפיננסי אינה מובטחת", הוסיף. בשבוע שעבר, צוקרברג הזהיר מפני סין גם בהקשר של שמירה על חופש הביטוי בפלטפורמות אונליין.

קונסורציום ליברה - איגוד החברות האחראי על פרויקט ליברה - ראה בשבועות האחרונים עזיבות של כמה מהשותפות בו, ובהן ויזה, מאסטרקארד, פייפאל, איביי, בוקינג ואחרות, וכעת נותרו בו 21 מתוך 28 חברות. כשפייסבוק הכריזה על השקת ליברה, היא הודיעה כי תשיק את המטבע בשנת 2020, אבל מאז החברה הסתייגה ואמרה כי תמתין לקבלת אישור רגולטורי.

צוקרברג חוזר על הצהרה זו בדברי הפתיחה שלו לקראת השימוע בקונגרס: "אף שאיגוד ליברה עצמאי ואיננו שולטים בו, אני רוצה להיות ברור בעניין: פייסבוק לא תהיה חלק מהשקת מערכת התשלומים של ליברה בשום מקום בעולם, עד שהרגולטורים האמריקאים יאשרו זאת". צוקרברג הדגיש בדבריו כי עתיד המטבע ליברה נמצא בידי האיגוד, ולא בידי פייסבוק. "האיגוד יוביל את הפרויקט מעתה ואילך", נכתב בדברי צוקרברג.

כמו כן, הוא טוען כי ליברה לא בא להחליף את המטבע הרשמי של המדינה, אלא "רק להוות דרך עבור אנשים להעביר כסף". ייתכן כי צוקרברג יישאל במהלך השימוע גם על נושאים נוספים פרט למטבע ליברה, כמו סוגיות הגבלים עסקיים הנוגעות לפייסבוק. השימוע יתחיל ב-17:00 אחר הצהריים שעון ישראל, ונעדכן ממנו בזמן אמת באתר "גלובס".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.