דואליטי טכנולוגיות גייסה 16 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל

החברה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת למספר גורמים לעשות שימוש בנתונים רגישים של משתמשים תוך שמירה על פרטיותם וציות לתקנות • בסבב השתתפו גם גופי ההשקעה הרסט ונצ'רס ו-Team 8

הסטארט-אפ הישראלי דואליטי טכנולוגיות הודיע היום (ד') על גיוס 16 מיליון דולר בסבב גיוס A. את הסבב הובילה אינטל קפיטל, והשתתפו בו הרסט ונצ'רס ו-Team8, פלטפורמה להקמת חברות סייבר וקרן הון סיכון אותה מוביל מפקד 8200 לשעבר נדב צפריר. סך הגיוסים של החברה בסבב זה ובסבב הסיד שקדם לו - 19 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של דואליטי מאפשרת לבצע אנליזה על דאטה בעודו מוצפן וכך גם שומרת על דאטה וגם מפיקה ממנו ערך. כפילות זו היא מקור השם "דואליטי". המוצר שפיתחה החברה מאפשר לחברות צריכות לשתף פעולה בסיטואציה שבה ארגון אחד זקוק למידע שמצוי ברשותו של ארגון אחר. מדובר בסיטואציה מרוכבת במיוחד, בפרט בתעשיות שנמצאות תחת רגולציה הדוקה כמו פיננסים או בריאות.

בדואליטי, הממוקמת בתל-אביב ובניו ג'רזי, מועסקים 22 עובדים. בעקבות הגיוס בכוונתה להגדיל את מצבת העובדים בעוד כמה עשרות עובדים, בישראל ובחו"ל, בעיקר בתחומי המחקר ופיתוח. 

דואליטי הוקמה ב-2017 בידי המייסדים רינה שאינסקי (יו"ר) וד"ר אלון קאופמן (מנכ"ל), ולצדם עוד שלושה חוקרים בכירים בתחום ההצפנה - כלת פרס טיורינג פרופ' שפי גולדווסר, וחתני פרס גדל ושני פרסי גדל פרופ' קורט רולוף ופרופ' וינוד וייקונטנתן, מאוניברסיטת MIT. וויקונטנתן הוא אחד השותפים להמצאת שיטת ההצפנה ההומומורפית BGV, ואילו פרופ' קורט רוהולף, הוא מייסד ספריית הקוד הפתוח PALISADE להצפנה הומומורפית שעליה מבוססת הפלטפורמה של דואליטי.

בתחילת דרכה כיוונה החברה את המוצר שלה בעיקר לשימושים בעולם הפארמה, כמו למשל במקרה שחברת תרופות מעוניינת לבצע מחקר על נתונים אישיים של חולים בבית חולים. הטכנולוגיה של דואליטי מאפשרת שיתוף-פעולה שכזה, מבלי לפגוע בפרטיות החולים, מכיוון שהיא מאפשרת לחברת התרופות לבצע ניתוחים על בסיס נתונים מוצפנים. כך בעצם היא מסוגלת להפיק את התובנות המבוקשות מבלי ששום פרט אישי של חולה נחשף בפניה.

בהמשך הדרך החלה דואליטי למקד את השימושים להם מיועדת המערכת שפיתחה לתחום הפיננסים, שם נדרש שיתוף-פעולה בין ארגונים, בין היתר במסגרת פעילותם נגד הונאות. כך, למשל, בעת הגשת תביעה, חברת ביטוח יכולה לגלות אם מבוטח תבע עוד חברת ביטוח במקביל, בניגוד לחוק.

אחת המשקיעות בדואליטי - Team8 - המתמקדת בחברות סייבר, נקטה לאחרונה מהלך אסטרטגי להרחבת את תחומי הפעילות גם לעולמות הפינטק. יצוין עוד כי ההשקעה של Team8 בדואליטי היא השקעה רגילה. Team8 מוכרת בזכות המודל שלה להקמת חברות, אך היא לא הקימה את דואליטי.

שימושים נוספים לטכנולוגיה נמצאים בתחום הקמעונאות, שם עשוי הטכנולוגיה לאפשר שיתוף-פעולה בקרב גורמים בשרשרת האספקה המעוניינים בשיתופי-פעולה שיאפשרו מוניטיזציה של נתונים מבלי לפגוע בפרטיות.

בהודעת החברה נכתב כי "סבב הגיוס נערך בעקבות שיתוף-פעולה שבוצע לאחרונה בין דואליטי ואינטל, לאחר שביוני 2018 הכריזו שתי החברות על מאמץ משותף לבחינת אתגרי האבטחה של עומסי עבודה של בינה מלאכותית באמצעות הצפנה הומומורפית על פלטפורמות של אינטל, במטרה לצמצם את חשיפת הנתונים. באוגוסט 2019 כינסו אינטל, דואליטי ומובילות טכנולוגיות אחרות בקהילת בינה מלאכותית לגיבוש תקני הצפנה הומומורפית (HE) ולהאיץ את אימוץ הטכנולוגיה בקרב תעשיות שונות בשוק".

לדברי אנתוני לין, סגן נשיא ומנכ"ל בכיר של אינטל קפיטל, כפי שנמסרו בהודעת החברה, באינטל קפיטל "מאמינים ששימור הפרטיות בבינה מלאכותית ולמידת מכונה הוא צורך עצום של השוק. היכולת לאבטח נתונים במהלך הניתוח שלהם היא מרכיב קריטי בעתיד המחשוב במיוחד בהקשר של בינה מלאכותית".

את ההשקעה מטעם אינטל קפיטל הוביל רועי בר-קט.