ענף הפרסום | בלעדי

אתר ICE משנה בעלים - וגם כוח-אדם

הרכישה מוערכת בכמה מאות אלפי שקלים • פעילות האתר תעבור לידי הרוכשת, חברת יו קלע, כבר בשבועות הקרובים • העורך הראשי אלכסנדר כץ עשוי להמשיך באתר גם תחת הבעלות החדשה • כתב הפרסום משה בנימין יעזוב אחרי כמעט 10 שנים

אתר ICE / צילום: צילום מסך מאתר ICE
אתר ICE / צילום: צילום מסך מאתר ICE

חברת קו מנחה מכרה את הפעילות באתר התקשורת ICE לחברת יו קלע - כך נודע ל"גלובס". פעילות האתר תעבור לידי הרוכשת כבר בשבועות הקרובים. הרכישה מוערכת בכמה מאות אלפי שקלים. 

אתר ICE מכסה את עולמות המדיה, הפרסום, יחסי הציבור והדיגיטל מאז הקמתו בסוף שנות ה-90 על-ידי יובל סיגלר. ב-2009 הוא מכר את האתר לקבוצת קו מנחה.

בעשור האחרון שימש אלכסנדר כץ כעורך הראשי של האתר, והוא עשוי להמשיך באתר גם תחת הבעלות החדשה. כתב הפרסום של ICE, משה בנימין, יעזוב את האתר לאחר כמעט 10 שנים.

הרוכשת, חברת יו קלע בבעלותו של לאון עג'מי, עוסקת בעולמות התוכן, ואתר ICE אמור לשמור על עצמאותו התוכנית. ביו קלע גם מתכוונים להמשיך עם תכנית הווידאו "מצעד הפרסומות" וייתכן שתמשיך גם בפרויקט השנתי "40UNDER40". הפרויקט לשנה זו צפוי להתפרסם בדצמבר, והוא מופק עדיין על-ידי אנשי קו מנחה.

במייל ששלח לעובדים והגיע לידי "גלובס", כתב מנכ"ל קבוצת קו מנחה שי מגל כי "ביום חמישי האחרון חתמנו על הסכם למכירת אתר ICE למשקיע חיצוני, וזאת במסגרת מימוש אסטרטגיית הקבוצה למקסום פעילות המדיה (תוך היפרדות מפעילויות שאינן סינרגתיות ו/או מהותיות לנו). לאחר מכירה זו ומכירת אתר תפוז בזמנו, ליבת פעילות המדיה של הקבוצה היא אתר ביזפורטל, שאליו הצטרף לא מזמן אבישי עובדיה כשותף וכעורך הראשי, ושכבר נותן את אותותיו החיוביים בפעילות. ביזפורטל הוא אחד מעמודי התווך של חדשות הכלכלה והפיננסים בישראל, ומלוא תשומת-הלב שלנו תושקע בהמשך חיזוקו והגדלת תפוצתו".

מגל הוסיף כי "חשוב לי לנצל את ההזדמנות ולהודות לאלכס ולמשה, שנמצאים באתר כמעט עשור, והם אלה שהניעו את גלגליו ללא הפסקה, יום רודף יום, טבלת רייטינג רודפת טבלת רייטינג. הצמד הזה אחראי לביסוסו של ICE כ'אורים ותומים' בתחום חדשות ועדכוני הברנז'ה בישראל, אתר שהמשיך לרוץ גם אחרי שחלק ממתחריו נסגרו. זאת ועוד, הם הביאו לא רק דיווחים חדשותיים אלא גם סקופים, ניתוחי עומק ופרשנויות, ובאמצעות חיבור עמוק לקוראים ולמושאי הסיקור, סיפקו אתר להתגאות בו. על כך תודתי הגדולה בשמי ובשם כולנו".