אסטרטג המניות של UBS: מדד S&P 500 יצנח ב-17% עד סוף השנה

פראנסואה טראהאן לא מתרגש מהעליות האחרונות בשוק המניות האמריקאי, וממליץ למשקיעים להיצמד לסקטורים דפנסיביים שלא מושפעים מהמחזוריות הכלכלית

יו.בי.אס UBS בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס UBS בנק / צלם: רויטרס

פראנסואה טראהאן, אסטרטג המניות של בנק UBS השוויצרי, לא מתרגש מהעליות האחרונות בשוק המניות האמריקאי, ומעריך שמדד S&P 500 יצנח ב-17% עד סוף השנה, כלומר יגיע לרמה של כ-2,550 נקודות.

לדעתו, התהפכות עקום תשואות האג"ח האמריקאי, שמרמז על מיתון, יחד עם שלוש קריאות רצופות מתחת ל-50 נקודות של ה-ISM (מדד מנהלי הרכש) צריכים להניע את המשקיעים לגישה יותר זהירה.

זאת ועוד, הרווחים העתידיים שמציגות החברות הם במגמת ירידה ברורה (לפי הערכות האנליסטים) ונמצאים כיום ברמה של 1% כאשר בשיא התחזיות היו ברמה עלייה של 23%. הירידה בתחזית הרווחים היא לא שגרתית, ובעלת השפעה שלילית - ב-35 השנים האחרונות זה קרה רק שש פעמים ובכל הפעמים זה הוביל לירידה במדד S&P 500.

טראהאן גם לא חושב שהורדות הריבית האחרונות של הפד יתמכו בשוק. לראיה - בשנים 2001-2000 וב-2008-2007 הפד הוריד את הריבית אבל מדדי המניות רשמו ירידות חדות.

על רקע הצפי העגום הזה ממליצים כלכלני UBS למשקיעים להיצמד לסקטורים דפנסיביים שלא מושפעים מהמחזוריות הכלכלית כגון תשתיות, מוצרי צריכה בסיסיים, סקטור הבריאות וקרנות נדל"ן מניב. מנגד, לא מומלץ להתמקד במגזרי האנרגיה, התעשייה, הפיננסים, הטכנולוגיה והתקשורת שיותר מושפעים מהמחזוריות הכלכלית.

אמיר לב, מנהל חדר מסחר UBS ברוקראז' בישראל, מציין כי "אנו עדים לרמות שיא חדשות במדדים האמריקאים אבל אסור לנו לשכוח שמה שמאפיין את העליות השנה היא מדיניות הורדות הריבית של הפד שגורמת למשקיעים לברוח לנכסי סיכון. אני לא יודע אם המדד אכן ייפול ויגיע ל-2,550 נקודות אבל יש פה חומר למחשבה ולנקיטת משנה זהירות".