"פועלים בישראל כדי למצוא שותפים שיעזרו לנו לקחת את שירותי הענן שלנו קדימה"

כך אמר מריו שמטני, מנהל גלובלי של ארגון הטכנולוגיות לשווקים פיננסיים בבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, בכנס הטכנולוגיה של "גלובס" וג'יי.פי מורגן • "אסטרטגיית הענן שלנו משקפת את העובדה שאנחנו חברה גדולה שיכולה להשקיע בתחום"

מריו שמטני / צילום: איל יצהר, גלובס
מריו שמטני / צילום: איל יצהר, גלובס

"אסטרטגיית הענן שלנו משקפת את העובדה שאנחנו חברה גדולה שיכולה להשקיע בתחום", אמר מריו שמטני, מנהל גלובלי של ארגון הטכנולוגיות לשווקים פיננסיים בבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, במהלך ועידת The Enterprise Technology Summit של "גלובס" וג'יי.פי מורגן. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שלושת ספקיות הענן הגדולות, אמזון, מיקרוסופט, וגוגל ומרחיבים את השירותים שלהן במסגרת הענן הציבורי שלנו, כי יש לנו צורך להוסיף שכבות עבור המפתחים שלנו. לעומת זאת, סטארט-אפ אולי יתמקד בספק ענן אחד בלבד כי אין לו את היכולת להשתמש בכמה. אבל אנחנו עושים את זה כדי לוודא שאנחנו זמינים בכל מקום שבו אנחנו צריכים להיות".

שמטני הסביר כי הארגון מפתח יכולות בענן הפרטי לשימוש פנימי, ולצדו גם ענן ציבורי. "את הענן הפרטי אנחנו בונים אין-האוס מהבסיס למעלה. לצד שיתופי הפעולה שלנו עם חברות אחרות, יש שירותי תוכנה שאנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לבנות בעצמנו. כחברה אנחנו האחראים בפני רגולטורים ובפני לקוחות, והענן הפרטי מאפשר זאת. היום אנחנו עוברים מ-14 מרכזי מידע לתשתיות אלסטיות", אמר.

לצד הענן הפרטי, שמטני מסביר כי "באמצעות הענן הציבורי אנחנו מנסים לקחת גישה של פלטפורמה ולהנגיש את שירותי הענן ואת העוצמה שלו למפתחים שלנו. מבחינתי הענן מאפשר לבחון דברים מהר יותר, ואנחנו עובדים גם עם שירותי קוד פתוח כדי לספק אקוסיסטם כזה".

שמטני הוסיף כי "יש הרבה חדשנות בתחום, ויש לנו מספר פרויקטים שמטרתם למנף את העוצמה של הענן, ואנחנו פועלים בישראל כדי למצוא שותפים שיעזרו לנו לקחת את השירותים שלנו קדימה. אנחנו רואים בענן דרך לסייע לעסקים וללקוחות שלנו, ואפילו לעמוד בדרישות הרגולציה בעזרתו".