סיפורים אחרים: המותג היוקרתי של H&M עושה עלייה לישראל

עשור אחרי שהגיעה לישראל, צפויה הרשת לפתוח בקרוב בקניון רמת-אביב סניף ראשון של המותג OTHER STORIES &

סניף של OTHER STORIES של H&M בברצלונה / צילום: שאטרסטוק
סניף של OTHER STORIES של H&M בברצלונה / צילום: שאטרסטוק

עשור אחרי שנחתה בארץ: קבוצת H&M מביאה את המתוג הגבוה שלה & OTHER STORIES לישראל - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי קניוני עופר מקבוצת הנדל"ן המניב מליסרון במגעים לפתוח חנות ראשונה של הרשת באחד מקניוני הקבוצה: קניון רמת-אביב. גודל החנויות של הרשת החדשה צפוי להיות קטן מזה שנהוג בערים גדולות בעולם שמתפרסות על שטחים רחבים יחסית, ויעמוד על 300-500 מ"ר. לפי הערכות, הפתיחה צפויה לקרות במהלך השנה הקרובה.

מדובר במותג הרביעי שתביא לישראל הזכיינית המקומית של H&M - מאץ' ריטייל - בניהולו של עמיחי קלישטיין ונמצאת בבעלות קבוצת יוניון של ג'ורג' חורש, שפונה לנשים, כולל גם אביזרים, ונחשב ליקר בהרבה מהמוצרים של אייץ' אנד אם, אך הסחורה בו גם נתפסת כאיכותית יותר ופונה לגילאים צעירים פחות. כיום נמכרים הפריטים של המותג לישראל באמצעות האתר הבריטי אסוס. נכון להיום, ל-OTHER STORIES & יש נוכחות ב-19 שווקים במכירות פיזיות עם 63 חנויות, ובמהלך השנה החולפת היא התרחבה גם ללוקסמבורג ולטביה.

קבוצת H&M מפעילה כיום בישראל באמצעות הזכיינית שלה בסך הכל 22 חנויות: 21 H&M, שתי חנויות H&M HOME (שנמצאות בתוך סניפי H&Mׂׂ), וחנות אחת של COS, ללא פלטפורמה למכירה באונליין על אף שהמתחרה העולמית זארה כבר השיקה כזו בשנה האחרונה. בכל אופן, בשנה החולפת פתחה H&M חנות חדשה בקניון האייס מול באילת בה פריטיה מוצעים ללא מע"מ, זאת לאחר שסגרה לראשונה בישראל חנות בטבריה.

ההתרחבות הזו אינה מובנת מאליה בעידן שבו ענף האופנה מתמודד עם משבר בישראל ובעולם. רק לפני שנתיים דיווחה ענקית הקמעונאות השבדית H&M על סגירה של 170 סניפים ברחבי העולם, כתגובה למעבר לרכישה המקוונת, ואף סגרה מותג נוסף של הרשת במהלך 2019 - צ'יפ מאנדיי. בנוסף למותגים שמפעילה כיום H&M בישראל, בבעלותה מותגים נוספים ביניהם WEEKDAY ,MONKI ,ARKET, ו-AFOUND.

ואולם מאז הסגירות שינתה הקבוצה מגמה, ואת תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיכמה עם צמיחה של 11% במכירות. בדוחותיה מציינת הקבוצה כי הטרנספורמציה שהיא מבצעת הביאה לשיפור במכירות, וגידול במכירות של מוצרים שנמכרו במחיר מלא לצד ירידה במוצרים שנמכרים בהנחות, וגידול בנתח השוק. כיום מפעילה הקבוצה כ-5,000 חנויות ברחבי העולם. במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2019 סגרה הקבוצה 7 חנויות נטו, כלומר בנוסף לכלל החנויות שנפתחו, אחת מהן כאמור בישראל.

כיום חמש חנויות של H&M פועלות בקניוני עופר מקבוצת מליסרון - בקריון, בגרנד קניון חיפה, בקניון פתח-תקווה, בקניון רחובות ובגרנד קניון באר-שבע, ובחברה מעוניינים להרחיב את הפעילות הזו. "אנחנו רואים בהם פוטנציאל של אפשרות של צמיחהד על רקע המהפכה שעושה שם מנכ"ל הרשת" אומר בתגובה לפניית ל"גלובס" מנהל הקניונים של הקבוצה, משה רוזנבלום.

תגובת מאץ' ריטייל זכיינית קבוצת H&M בישראל: "אנו בוחנים בימים אלו את התרחבות הקבוצה והבאת מותגים נוספים מקבוצת H&M לישראל בהם גם & OTHER STORIES. נבחנים מספר לוקיישנים שונים. לכשיהיה עדכון קונקרטי בנושא נשמח לעדכן".