שלמה נדל"ן רוכשת מ-ECI טלקום קרקעות של 26 דונם ב-156 מיליון שקל

מדובר ברכישת 26 דונם במגרשים שונים באזור קריית מטלון בגבול הערים פ"ת-גבעת שמואל • העסקה מותלית ברכישת ECI ע"י חברת ריבון האמריקאית

ש.י.ר שלמה נדל"ן מדווחת על רכישת 26 דונם במגרשים שונים באזור קריית מטלון בגבול הערים פתח-תקווה- גבעת שמואל, מחברת התקשורת ECI טלקום. זאת בתמורה ל-156 מיליון שקל, במסגרת עסקה שמותלית ברכישת ECI על-ידי חברת ריבון האמריקאית.

בש.י.ר. מעריכים כי סך העלויות שלה בעסקה יגיעו ל-170 מיליון שקל. על המגרשים הנרכשים בנויים כיום מבנים בהיקף של כ-8,000 מ"ר, ואולם זכויות הבנייה המאושרות בהם מגיעות ל-85 אלף מ"ר למשרדים ולתעשיית הייטק.

עוד מסרה החברה כי במקביל להתקשרות בהסכם הרכישה, התקשרו החברות בהסכם שכירות, לפיו ECI טלקום תמשיך לשכור את מרבית שטחי הנכס, לרבות כלל השטחים הבנויים, עד לחודש אוקטובר 2023 בתמורה לדמי שכירות שנתיים בסך של כ-4 מיליון שקל.

ישראל רייף, יו"ר שלמה נדל"ן, ציין כי העסקה משקפת את המגמה של החברה לאתר ולרכוש נכסים אטרקטיביים בערים מרכזיות, עם פעילות עסקית ענפה, נגישות תחבורתית ופוטנציאל השבחה. "בכוונתנו לפעול להגדלת זכויות הבנייה והרחבת השימושים בקרקעות, ליזום בהן מתחם עירוב שימושים תוסס ומרכזי, וזאת בדומה למתחמים המצויים במרכזי ערים גדולות ומפותחות", אמר רייף.

כאמור, השלמת העסקה כפופה להשלמת רכישתה של ECI על-ידי החברה האמריקאית ריבון, וזאת עד ליום 1 ביולי 2020. באם לא תושלם העסקה, תוענק לש.י.ר זכות סירוב ראשון לרכישת הנכס למשך תקופה קצובה שנקבעה בהסכם.

את שלמה נדל"ן ייצגו עורכי הדין חנוך מורגנשטרן ויוחאי דור ממשרד סלומון ליפשיץ ושות', ואת ECI ייצגו עורכי הדין אמיר חן ומיכל פקטור ממשרד פישר, בכר חן ושות'.

ש.י.ר שלמה נדל"ן בע"מ היא חברה פרטית מדווחת, בבעלות משפחת שמלצר. החברה הוקמה בשנת 2007 במטרה לרכז את פעילות הנדל"ן ולאתר הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן המניב ובתחום המלונאות בישראל ובאירופה בדגש על גרמניה. נכסי החברה בישראל ממוקמים בעיקר במרכז הארץ.