ילדים, קבלו את המרצה החדש - רמי לוי חוזר לבית הספר

וגם: מי הגברים שהצטלמו בטקס הנחת אבן-הפינה לביג פאשן גלילות? • ומי יהיה המנכ"ל החדש של SpaceIL? • השיחה - מדור חדש

רמי לוי / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי / צילום: שלומי יוסף

חלמו לחזור לביה"ס התיכון

מה משותף לרמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים; גלית עיני-וולף, לשעבר  המשנה למנכ"ל UMI; איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת יוחננוף; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר; יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה? הם ועוד בכירים ובכירות אחרים, משתתפים בימים אלה בפרויקט של ארגון מעגלים, ובמסגרתו דמויות מעולם העסקים מגיעות לבתי ספר תיכונים בארץ, נפגשות עם בני נוער המוגדרים בסיכון, מתוך מטרה להוות השראה ממקור ראשון ובגובה העיניים. 

מעגלים הוא ארגון הפועל בכיתות י"א-י"ב בפריפריה החברתית, מתוך אמונה שדווקא גילאים אלה מהווים שלב קריטי בעיצוב אופיים של בני הנוער, ובתהליך קבלת ההחלטות שלהם לגבי העתיד.

תמונה קבוצתית בלי גברת

טקס הנחת אבן-הפינה לביג פאשן גלילות, קומפלקס המסחר והמשרדים הנבנה בהשקעה של כ-1.5 מיליארד שקל בסמוך לסינמה סיטי, ובו מחזיקים במשותף ביג מרכזי קניות, חברת "חוף התכלת" ומשפחת פרידמן המוחזקת בחלקה ע"י אלייד, נערך אתמול בשטח המיועד. לפני כחודש ואחרי ארבע שנים של עיכובים והתנגדויות, קיבלה קבוצת הנדל"ן המסחרי ביג "היתר דיפון וחפירה", ואותו היא חגגה בטקס שבו הוזמנו הנוכחות והנוכחים למלא במלט את הבור הסמלי. בדופנים ובחופרים היו: יהודה נפתלי, מבעלי ביג, איתן בר זאב, יו"ר ביג, חי גאליס, המנכ"ל, וקרן יכין, היועצת משפטית; יגאל שרייבר, מנכ"ל אלייד; איטה קולודצקי, שותפה בכירה בארנסט אנד יאנג; אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון, עירית טלמור, מהנדסת העיר ודוברת וייזר, סגנית ראש העיר; אבי אדרי ומשה אדרי, מבעלי סינמה סיטי; קלרה צברגל, מנהלת סקטור נדל"ן בבנק הפועלים; ואחרים. למרות הנוכחות הנשית, לתמונות המתעדות את הרגע המרגש - התקבצו דווקא גברים בלבד.

איתן בר זאב, אבי גרובר, יגאל שריבר, יהודה נפתלי, משה אדרי, חי גאליס, אייל אדרי ואבי אדרי (צלם: שי שבירו)

מצנח הזהב:

מנכ"ל חדש יעמוד בראש עמותת SpaceIL, שבנתה את החללית בראשית. תא"ל במיל' שמעון שריד ייכנס לתפקיד בחודש מרץ, ובכך יחליף את סמנכ"ל הכספים של העמותה אורן אלקסלסי, שכיהן בתפקיד כממלא מקום מאז פרש ד"ר עידו ענתבי במאי האחרון. בין היתר שריד יהיה אחראי על תוכנית החלל "בראשית 2, במטרה שזו תנחת על הירח. 

שריד כיהן בשורה של תפקידי פיתוח, פיקוד וניהול בחיל האוויר במשך 28 שנים, ואף זכה בפרס ביטחון ישראל על תרומתו בפיתוח מערכת פורצת דרך. ב-15 השנים האחרונות כיהן שריד כמנכ"ל חברת "חץ הכסף" מקבוצת אלביט מערכות.

דירקטוריון טרייד מוביל, המספקת שירות ליבואני רכב בישראל, מינה את שגיב מגר לתפקיד המנכ"ל. מגר, המשמש היום גם כמנכ"ל קבוצת דיין (המחזיקה בטרייד מוביל), יחליף בתפקיד את יעקב דיין, בעל השליטה בקבוצה. יעקב דיין ימשיך לכהן בתפקיד יו"ר. מגר שימש בעברו כמנכ"ל פלאזה סנטרס בסרביה, צ'כיה, ובבלקן. בשנת 2014 חזר לישראל ומונה למנכ"ל ושותף עסקי של קבוצת דיין.

התלוש:

אסיפת בעלי המניות של מטומי הצביעה בעד הצעות החברה לאשר את שכר המנכ"ל הזמני וכן לחלק בונוסים לבכירים לשעבר בחברה. מטומי היא היום חברה ללא פעילות לאחר שמכרה חברה בת ב-46 מיליון אירו, והחזירה את מלוא החוב למחזיקי האג"ח. יו"ר החברה סמי תותח מקרן ויולה, המכהן כמנכ"ל זמני, לא קיבל שכר על שירותיו. האסיפה אישרה לתותח שכר חודשי של 40 אלף שקל בתוספת מע"מ, רטרואקטיבית מינואר 2019. הצעה זו עברה ברוב של 100%.

במקביל אישרו בעלי המניות את הבונוסים המוצעים לבכירים שעזבו את החברה: המנכ"ל לשעבר ליעם גלין, סגן הנשיא לאסטרטגיה לשעבר עידו ברש, סמנכ"לית הכספים לשעבר קרן פרג' ומי שניהל את החברה הבת Mobfox שנמכרה, גיל קליין.