התחדש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל

(עדכון): כ-15 רקטות נורו אל אשקלון והיישובים בסביבתה. לא היו נפגעים • ככל הנראה מדובר בירי של מחבלי הג'יהאד האיסלמי, בתגובה לאירוע הבוקר בגבול הרצועה שבו נהרגו שניים מאנשי הארגון

תושבים תופסים מחסה בזמן אזעקות באשקלון בסבב הלחימה הקודם / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
תושבים תופסים מחסה בזמן אזעקות באשקלון בסבב הלחימה הקודם / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

23:00

על רקע הימשכות ירי הרקטות מעזה, הוציא פיקוד העורף הנחיות מיוחדות, ולפיהן לא יתקיימו לימודים מחר (ב׳) ברשויות: אשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב ומועצה אזורית שער הנגב.

בפיקוד העורף מנחים כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו תוך זמן ההתגוננות.

בשאר הארץ אין הנחיות מיוחדות.

21:00

מעיריית אשקלון נמסר כי "בהמשך להערכת מצב שהתקיימה לפני מספר דקות בחמ"ל העירוני, החליט ראש העיר, תומר גלאם, על ביטול הלימודים מחר בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל החינוך המיוחד. "נוכח המתיחות הביטחונית בשעות האחרונות וחוסר הוודאות בו אנו מצויים, החלטתי שלא לקחת סיכון על חיי ילדינו ולבטל את הלימודים בכל מסגרות החינוך באשקלון", אמר ראש העיר.

בדקות האחרונות בוצע מטח אל עבר שדרות. בוצעו שני יירוטים, ללא נפילות בשטח ישראל.

18:15

התחדש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. עד שעה זו נורו כמה מטחים אל אשקלון וסביבותיה, וכן לכיוון כמה מהישובים במועצות האזוריות בעוטף עזה. לפי הדיווחים, בסך הכל נורו כ-15 רקטות, מערכת כיפת ברזל יירטה את מקצת הרקטות, בעוד האחרות נפלו בתוך שטח הרצועה ובשטח פתוח בישראל. אין נפגעים או נזק.

ככל הנראה מדובר בירי של מחבלי הג'יהאד האיסלמי, תגובה לאירוע הבוקר בגבול הרצועה שבו נהרגו שניים מאנשי הארגון בעת שניסו להניח מטען נפץ סמוך לגדר המערכת. לאחר שחוסלו, הגיע למקום דחפור של צה"ל מלווה בטנק, וניסה להרים את הגופות ולקחת אותן. פעילים של הג'יהאד האיסלמי ניסו למנוע זאת. סרטוני וידאו שצילמו פלסטינים הופצו ברצועה ובהן נראית אחת מהגופות מיטלטלת על כף הדחפור. הסרטונים עוררו זעם רב, וגם ביקורת בישראל על כך. הג'יהאד האיסלמי הבטיח נקמה וצה"ל קידם מערכות נוספות של כיפת ברזל לאיזור הדרום.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רק השבוע ישראל איפשרה להעביר לחמאס תשלום של עשרות מיליוני דולרים כדמי פרוטקשן. החמאס קיבלו את הכסף, המתינו שהשליח הקטארי יצא מהרצועה ומיד החלו לירות. מדיניות הרפיסות והכניעה לטרור אותה מובילה הממשלה היא פשוט ביזיון ופגיעה אנושה בהרתעה הישראלית".