היועמ"ש: לא תיפתח חקירה נגד אהוד ברק בפרשת קרן וקסנר

בזמנו נחשף כי רה"מ לשעבר קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר הפילנתרופית, וברק טען כי מדובר בתשלום על מחקר שביצע - אך סירב לפרט • מנדלבליט: "הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובפרקליטות בחנו את הנושא ולא מצאו מקום לפתיחה בחקירה פלילית לגביו"

אהוד ברק / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אהוד ברק / צילום: שלומי יוסף, גלובס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע כי החליט שלא לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בגין קבלת כספים שלא כדין. 

כמה גופים הגישו נגד ברק תלונה, לאחר שנחשף כי קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר הפילנתרופית. בתחילה ברק סירב להתייחס לקבלת הכסף, אולם הבהיר כי לא ביצע כל עבירה. בהמשך הוא הודיע כי מדובר בתשלום עבור מחקר שביצע עבור הקרן, אך סירב בתוקף לפרט במה עסק המחקר. מדיניות העמימות של ברק גררה ביקורת בקרב עיתונאים ובליכוד.

בהחלטתו של מנדלבליט נכתב כי "הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובפרקליטות בחנו את הנושא ולא מצאו מקום לפתיחה בחקירה פלילית לגביו. בתמצית ייאמר כי מר אהוד ברק קיבל, לפי הנטען, סכומי כסף בשנים 2004-2006. מן המידע המצוי בידינו, בשנים אלה היה מר ברק אזרח פרטי, מה גם שככל שבוצעו עבירות בקשר לסכומי הכסף בשנים אלה, הרי שהן התיישנו. לפיכך, לא נמצאה עילה לפתיחה בחקירה בעניין".

בכך אימץ היועץ המשפטי לממשלה את המלצת פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד שי ניצן, וכן את המלצת ממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, ושלושתם סברו כי יש לסגור את התיק.