חטיבת הדאטה של בנק לאומי מתבטלת

המהלך קורה בצל פרישתו של אילן בוגנים, ראש חטיבת הדאטה בלאומי • פפר, שבראשות מיכל קיסוס-הרצוג, יוכפף ישירות למטה המנכ"ל

חטיבת הדאטה של בנק לאומי מתבטלת, ובמקביל פעילות הבנקאות הדיגיטלית פפר של לאומי מוכפפת ישירות למנכ"ל הבנק חנן פרידמן, במטרה "להבטיח את המשך העצמתו של פפר".

המהלך קורה בצל פרישתו של אילן בוגנים, ראש חטיבת הדאטה בלאומי, שהצטרף לבנק לפני כ-7 שנים. בשנת 2017 מונה בוגנים כחבר הנהלת הבנק ובראשית 2019 מונה לעמוד בראש חטיבת הדאטה החדשה.

בעקבות השינויים כאמור חטיבת הדאטה תפוצל כך שהאגפים והפעילויות שהרכיבו אותה ישולבו בחטיבות ומטות אחרים בבנק. כך, פפר, שבראשות מיכל קיסוס-הרצוג, יוכפף ישירות למטה המנכ"ל. בבנק מציינים בהקשר זה כי "המהלך מבוסס על ההבנה כי יש להעצים ולהרחיב את פעילות פפר לאור משבר הקורונה, וזאת במסגרת המעבר של אוכלוסיות נוספות לערוצי הדיגיטל והעמקת השימושים ביותר כלים דיגיטליים".

במקביל, אגף הדיגיטל, שבראשות חגי הוכברגר, יוכפף לחטיבת לאומי טכנולוגיות שבניהול שי בסון, בעוד שאגף הדאטה, שבראשות שרית בינשטוק, יוכפף לחטיבה לחטיבה לניהול סיכונים שבניהול בשמת בן צבי "וזאת בשל הרצון לאפשר לאגף הדאטה לפעול באופן עצמאי ובלתי תלוי, תוך הקפדה על ניהול הסיכונים", כדברי הבנק. כמו כן, מערך השיווק שבראשות מיטל שירן הראל, יוכפף לשמוליק ארבל בנוסף לתפקידו כמנהל החטיבה העסקית בבנק.

אגב השינויים האמורים מבהיר פרידמן יעד לבנק שהינו "שימור המובילות של לאומי בעולמות הדיגיטל והדאטה, תוך מתן שירות יותר יזום, יותר מדויק ויותר מותאם ללקוחותינו".

נזכיר כי פרידמן כבר סגר חטיבה אחרת בבנק, חטיבת האסטרטגיה, הרגולציה והחדשנות שהוא עצמו עמד בראשה עד מינויו למנכ"ל, וזאת אי שם ברבעון האחרון של 2019, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל.