השיגור עבר בהצלחה: החללית "דרגון 2" בדרכה לתחנת החלל הבינלאומית

לאחר שביום רביעי האחרון נדחה השיגור ברגע האחרון בשל תנאי מזג אוויר, הלילה בשעה 22:22 שיגרו נאס"א וחברת SpaceX של אלון מאסק את החללית המאוישת הראשונה שנבנתה על ידי חברה פרטית • ניסוי שהתקיים היום בדרום-טקסס באחד הטילים האחרים שמפתחת החברה הסתיים בפיצוץ אדיר מסיבה לא ידועה

חללית השיגור של נאס"א וספייסX / צילום: ביל אינגלס, AP
חללית השיגור של נאס"א וספייסX / צילום: ביל אינגלס, AP

 

 סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) וחברת SpaceX שיגרו היום בהצלחה את החללית המאוישת הראשונה שנבנתה על ידי חברה פרטית. ביום רביעי האחרון נדחה השיגור ברגע האחרון בשל תנאי מזג אוויר, אולם מזג האוויר הטוב ששרר היום בפלורידה איפשר את השיגור.

שני האסטרונאוטים - בוב בנקן (49) ודאג הרלי (53) - שוגרו בתוך החללית "דרגון 2" אותה נשא הטיל "פלקון 9" בשעה 15:22 זמן פלורידה (22:22 זמן ישראל). השיגור עבר בהצלחה, כולל שלב היפרדות המנוע הראשי, הכניסה למסלול וחזרת הטיל ששיגר אותם, בטכנולוגיה חדשה שפיתחה החברה. כעת יבלו שני האסטרונאוטים 19 שעות בחלל בדרכם לתחנת החלל הבינלאומית. הם צפויים לעגון בה מחר בצהריים (שעון ישראל).

זו הפעם הראשונה שבה אסטרונאוטים אמריקאים משוגרים בהצלחה מאדמת ארה"ב מזה קרוב לעשור, לאחר שעד כה השתמשו האמריקאים בסוכנות החלל הרוסית. נאס"א פנתה בעשור האחרון לשיתוף פעולה מסחרי, עם חברת SpaceX ועם חברת "בואינג", שבנו כל אחת מהן חלליות שיכולות להיות מאוישות.

מיליונים צפו במשדר השיגור המוצלח היום ברשתות החברתיות ובטלוויזיה, תחת הכותרת "Launch America". השיגור נועד לשדר גם את חזרתה של ארה"ב לתחום חקר החלל, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על הקמת "זרוע חלל" במסגרת כוחות ההגנה האמריקאים.

"תודה שטסתם היום עם הפלקון 9, מקווים שנהניתם מהמסע", מסרה הבקרה בתקשורת בינה לבין החללית, "זה היה יוצא דופן", השיבו האסטרונאוטים, "תודה על הנסיעה המוצלחת לחלל".