Team8 מקימה זרוע הון סיכון חדשה בהובלת שרית פירון

הקרן טרם נסגרה, אך לפי מקורבים היא מיועדת להיות בגובה של 100-150 מיליון דולר • הקרן תשקיע 3-8 מיליון דולר בחברות בתחומי הדאטה, הבינה המלאכותית, אבטחת הסייבר והטכנולוגיה לארגונים

שרית פירון  / צילום: יונתן בלום
שרית פירון / צילום: יונתן בלום

חברת ההשקעה והקמת החברות טים8 (Team8) הכריזה היום (ד') על הקמת זרוע הון סיכון חדשה בהובלת שרית פירון. הקרן טרם נסגרה, ובטים8 מסרבים להתייחס לגובהה, אך לפי מקורבים הקרן מיועדת להיות בגובה של 100-150 מיליון דולר. לפי מסמכים שהגישה לוועדה לניירות ערך בארה"ב (SEC) באפריל האחרון, הקרן השיגה התחייבות משותפים מוגבלים להשקעה של 104 מיליון דולר.

זרוע ההון סיכון החדשה מיועדת, לפי הודעת טים8, להוביל השקעות בחברות בסבבי סיד, A ו-B, בתחומי הדאטה, הבינה המלאכותית, אבטחת הסייבר והטכנולוגיה לארגונים. לפי אותם הגורמים, ההשקעה הממוצעת של הקרן תעמוד על 3-8 מיליון דולר לחברה והיא תבצע בין 10 ל-15 השקעות. פעילות ההשקעות תתקיים במקביל לפעילות הקמת החברות של טים8, ותעזר בתשתיות והקשרים שלה כדי לבחון השקעות וכן כדי לסייע לחברות בהן תשקיע הקרן.

פירון היא משקיעת אנג'ל ולשעבר שותפה בקרן ההשקעות סירקה, והיא חתומה על אקזיטים בשווי כולל של יותר מ-4 מיליארד דולר, בהם חברת דאטורמה שנמכרה לסיילספורס ב-800 מיליון דולר ב-2018, ארמיס שנמכרה לקרן אינסייט פרטנרס תמורת למעלה ממילארד דולר בינואר השנה, דמיסטו שנמכרה לפאלו אלטו תמורת למעלה מחצי מילארד דולר ב-2019, דינמיק יילד שנמכרה למקדונלד'ס תמורת כ-300 מיליון דולר ופייבר שנסחרת בבורסת ניו יורק. לפני כן היא כיהנה כסמנכ"לית כספים בחברת מדיה מיינד, ב-P-Cube וברדקום.

"כיום, יותר מתמיד, קישוריות ותשתית דיגיטלית אמינה נמצאים בראש סדר העדיפויות של ארגונים על-מנת לצלוח את התקופה חסרת התקדים בה אנו נמצאים. טים8 קפיטל נמצאת בעמדה ייחודית לשתף פעולה עם היזמים הטובים ביותר, תוך מינוף היכולות שלנו לספק ליזמים מומחיות עמוקה בתחומי הליבה של הקבוצה, לתרום מהניסיון העשיר בבניית חברות ולתת ערך מוסף אמיתי בגישה לשוק ובגיוס טאלנטים", נמסר מטעם פירון בהודעת החברה.

מאחורי טים8 עומדים נדב צפריר, לשעבר מפקד 8200; ישראל גרימברג, לשעבר ראש אגף הסייבר ב-8200; ולירן גרינברג, ששירת כקצין בתחום הסייבר והדאטה ביחידת 8200. יו"ר טים8 והמשקיע הראשון בה הוא היזם והמשקיע יובל שחר. גרינברג, שהוביל עד כה את תחומי הפיתוח העסקי של החברה, יצטרף לפירון כשותף מנהל של הקרן החדשה. במסגרת תפקידו בטים8 עד כה, גרינברג גיבש את מודל הקמת החברות של החברה ואת זרוע היציאה לשוק שלה. זאת, בעזרת קבוצה של מנהלים בכירים בארגונים גלובליים שמסייעים לטים8 בבחינת מוצרים לפני כניסתם לשוק, וכן משמשים כלקוחות פוטנציאליים. התשתיות והקשרים הללו יסיעו כעת גם לקרן החדשה.

חברת TEAM8 / צילום: סקוט ווגנר ויונתן בלום
 חברת TEAM8 / צילום: סקוט ווגנר ויונתן בלום

טים8 הוקמה ב-2014 והיא חברה העוסקת בהקמת חברות טכנולוגיה ובהשקעות הון סיכון. עם הקמתה, טים8 החלה להקים חברות בתחום הסייבר. כל חברה שמוקמת זוכה לצ'ק של 5 מיליון דולר לחמש שנים, סיוע בחיבור לשותפים אסטרטגיים וגיוס כוח אדם. בשנתיים האחרונות טים8 מוסיפה תחומי פעילות נוספים על תחום הסייבר, ולשם כך גייסה לשורותיה בשנה שעברה את רקפת רוסק עמינח, שצפויה להוביל את פעילות הקרן בתחומי הפינטק. נוסף על כך, היא פועלת גם בעולמות הביג דאטה והבינה המלאכותית.

מלבד זרוע ההון סיכון החדשה, טים8 גייסה מעל 175 מיליון דולר עד היום, ממשקיעים פיננסיים וממשקיעים אסטרטגיים, בהם מודי'ס, שאיתה מפתחת הקבוצה דירוג למוכנות סייבר לחברות עסקיות, וכן סופטבנק, וולמארט, מיקרוסופט, סיסקו, AT&T,Accenture, נוקיה, ו-Temasek. כל אחד מהשותפים האלו מסייע לחברה בגיבוש רעיונות לסטארט-אפים חדשים, בבחינה של טכנולוגיות חדשות, ואף עשויים להוות רוכשים ומשקיעים פוטנציאליים.