חגיגה לאוזניים: DSPG רוכשת את חברת הטכנולוגיה SoundChip בכ-20.5 מיליון דולר

החברה תשלם סכום ראשוני של 14.5 מיליון דולר, נוסף על עד 6 מיליון דולר שיועברו בכפוף לעמידה באבני-דרך • זוהי עסקת רכישה ראשונה שמבצעת DSPG מאז 2016

עופר אליקים, מנכ"ל DSPG / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים, מנכ"ל DSPG / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה DSPG  מבצעת את הרכישה הראשונה שלה בשנים האחרונות: חברת SoundChip תירכש על ידה, בעסקה שעשויה להגיע עד ל-20.5 מיליון דולר.

החברה הנרכשת פועלת משווייץ, בריטניה והונג קונג, ומפתחת טכנולוגיות בתחום ביטול רעשים אקטיבי (ANC) לאוזניות חכמות. DSPG, שמפתחת שבבי תקשורת בתחומי השמע וההפעלה הקולית, תשלם סכום ראשוני של 14.5 מיליון דולר עבור SoundChip, וסכום נוסף של עד 6 מיליון דולר יועבר בכפוף לעמידה באבני-דרך.

החברה הנרכשת נוסדה ב-2010 ומעסיקה פחות מ-50 עובדים. הרכישה, שצפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי השנה, ממומנת מהמזומנים שבידי DSPG. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה בקופתה כ-125 מיליון דולר. רכישה קודמת על ידי החברה בוצעה ב-2016, אז נרכשה חברה פרטית מאסיה.

לפי הודעת DSPG על הרכישה מהיום, משבר הקורונה השאיר יותר ויותר אנשים בעולם בבידוד בביתם, והגביר בכך את הביקוש למוצרי אלקטרוניקה חכמים. לדברי החברה, התחום שבו פועלת SoundChip צומח במהירות, ושוק האוזניות החכמות צפוי לצמוח מרמה של 370 מיליון יחידות שנמכרו ב-2018 לכ-800 מיליון יחידות ב-2024.

עוד נכתב בהודעה כי הטכנולוגיה של החברה הנרכשת מוטמעת בשבבים ייעודיים למכשירי שמע (כמו אוזניות) ומאפשרת ביטול רעשים לא רצויים, מניעת "דליפה" של צלילים ושליטה כללית בסאונד שמגיע מהסביבה, וכן כי הטכנולוגיה שומרת על צריכת חשמל נמוכה.

עופר אליקים, מנכ"ל DSPG, מסר כי "שוק האוזניות החכמות צומח בקצב מהיר מאוד ועלינו להיערך לשם כך. אנחנו חווים כבר כיום עלייה חדה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה חכמים". לדבריו, הטכנולוגיה פורצת הדרך של SoundChip שמוטמעת באוזניות חכמות, "תיתן לציבור הצרכנים צליל טוב יותר, תכונות חכמות יותר, חיי סוללה ארוכים יותר ונוחות משופרת - הכל במחירים נוחים יותר".

מארק דונלדסון, מנכ"ל SoundChip, מסר כי "הצורך בנטרול רעשי אקטיבי נובע מבעיה ייחודית במערכת השמע. צריך לאזן בין רכיבי האקוסטיקה, הצדדים המכניים והחומרה. לא אחת נוצרת מורכבות שפשוט קשה ללקוחות לפתור. SoundChip מתמחה בפתרונות שמפשטים את ביטול הרעשים האקטיבי לתוך אוזניות חכמות".

DSPG נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 417 מיליון דולר, לאחר עלייה של 26.5% במניה בשנה האחרונה. ברבעון הראשון הכנסות החברה היו ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל ב-2019, והסתכמו ב-28.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי של החברה גדל מ-1.1 מיליון דולר ל-2.5 מיליון דולר, או כ-1 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים.