הרקע להתפטרות אלון בר שני מאינדיגו: חילוקי דעות עם HP

בר שני הודיע אתמול על עזיבתו את אינדיגו, 17 שנים לאחר שהחל לנהל אותה • חילוקי דעות מקצועיים עם HP הובילו להחלטה המפתיעה של בר שני

אלון בר שני / צילום: תמר מצפי, גלובס
אלון בר שני / צילום: תמר מצפי, גלובס

אלון בר שני הודיע אתמול (ג') במפתיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל HP-אינדיגו, לאחר 17 שנה בתפקיד. מאחורי ההתפטרות קיימים חילוקי דעות מקצועיים בין בר שני לחברת HP, שלא בהכרח קשורים לפיטורי העובדים הצפויים בחברה. בר שני יוחלף על ידי חיים לויט, שניהל את חטיבת GTM באינדיגו.

בר שני הודיע אתמול לעובדים על עזיבתו ובאותה שיחה ציין גם כי צפויים פיטורים בחברה. לפי הערכות, היקף הפיטורים יכול לנוע בין עשרות עובדים לכ-150-200 עובדים. בשלב זה הפיטורים לא יוצאים לפועל בגלל חילופי המנכ"לים, ובר שני ציין בפני העובדים כי אין היגיון בכך שהוא עצמו יקבל את ההחלטות.

HP-אינדיגו, שיושבת בקריית גת וברחובות, מעסיקה כ-2,500 עובדים ונחשבת לאחת היצואניות הגדולות מישראל. הדפוס הדיגיטלי שהחברה פיתחה מאפשר להדפיס מוצרים שונים בסדרות קצרות - ספרי תמונות, כרטיסי ברכה, לוחות שנה, ניירות מכתבים, מזכרות, תוויות ועוד. HP-אינדיגו מוכרת ביותר ממיליארד דולר בשנה אך ב-HP לא מפרסמים את הסכום המדויק מכיוון שזאת אינה פעילות מהותית בעבורה. HP מבצעת בחודשים האחרונים עם קיצוצים משמעותיים בכוח העבודה, לאחר שבאוקטובר הודיעה כי תקצץ בין 7,000 ל-9,000 עובדים, מתוך 55 אלף עובדים בסך הכל.